  • 1. Data: 2003-05-31 20:44:42
    Temat: Faktura (i VAT) przy sprzedazy oprogramowania za granice
    Od: "Michal Jakubowski" <m...@n...com>

    Mam nastepujaca zagwozdke. Rozpoczynamy sprzedaz oprogramowania
    (w 100% wyprodukowane w Polsce, przez polska firme) za granice.
    Zasadniczo sprzedaz dzieli sie na dwie czesci:
    - sprzedaz hurtowa - gdzie sprzedajemy prawo do dystrybucji programu
    w danym kraju i klient placi przelewem, jest spisana stosowna umowa,
    - sprzedaz detaliczna - gdzie sprzedajemy prawo do uzywania programu,
    klient placi karta kredytowa.
    W zadnej z opisanych sytuacji nie ma fizycznego produktu, ktory jest
    przesylany za granice. W celu wiekszej stabilizacji, ustalilismy cene
    w euro oraz USD, zatem klienci placa odpowiednio w danej walucie.
    Teraz pytanka:
    1. Slyszalem, ze w takiej sytuacji nie powinnismy naliczac VATu do
    sprzedawanego oprogramowania, jednak dyskusje, ktore tyczyly sie
    ostatnio na grupie pl.biznes wywolaly moje obawy, czy jest tak faktycznie
    (watek "f-ra kontrachetowi zagranicznemu" z dn 29-05).
    2. Jezeli faktycznie nie naliczam podatku, to co mam napisac na fakturze
    - 0%, zw. ?
    3. Jakie dane powinny znajdowac sie na fakturze, oprocz tych, ktore
    umieszczam standardowo (w Polsce) ?
    4. Co w sytuacji, gdy ktos placi karta kredytowa i pobiera program on-line
    Z tego co widzialem na zachodnich stronach, nie jest wystawiana zadna
    faktura - co najwyzej do wydrukowania ze strony (chociaz, co ciekaw
    nie zawsze byla nazywana "pro-forma"). Jak to zrealizowac, bo rozumiem,
    ze musze miec jakas dokumentacje sprzedazy po za wplata ?
    Jesli ktos z Was ma konkretna wiedze (a jeszcze lepiej, gdy rowniez
    doswiadczenie), bede wdzieczny za podzielenie sie nia oraz podanie
    zrodel, ktore moge stosowac jako podstawe do dzialania.

    Pozdrawiam,
    Michal Jakubowski