  • 1. Data: 2006-03-29 16:19:38
    Temat: Faktura w cenie sprzedaży brutto ?
    Od: "GT" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy prowadząc normalną sprzedaż
    (zazwyczaj dla innych podmiotów gospodarczych, a nie sprzedaż detaliczna przez
    paragony), można na fakturze posługiwać się jednostkową ceną brutto ?
    Czy też zawsze należy ją przeliczyć na cenę netto ?
    Pytam bo czasem dostaję faktury z ceną jednostkową brutto, fakt z boku jest
    kwota netto, podatek i kwota brutto ?
    (supermarkety, paliwa, etc) - czy taka f-ra jest niezgodna z przepisami?

    Pozdrawiam
    //GT

  • 2. Data: 2006-03-29 20:42:27
    Temat: Re: Faktura w cenie sprzedaży brutto ?
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    GT napisał(a):

    > można na fakturze posługiwać się jednostkową ceną brutto?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25.05.2005 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług

    "§ 12. 1. W przypadku gdy podatnik jest obowiązany do stosowania cen
    urzędowych zawierających podatek, w fakturze stwierdzającej dokonanie
    sprzedaży:
    1) jako cenę jednostkową wykazuje się cenę wraz z kwotą podatku (cenę
    brutto), a zamiast wartości sprzedaży netto wykazuje się wartość sprzedaży
    brutto;
    2) kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:
    WB x SP
    KP = --------
    100 + SP
    gdzie:
    KP - oznacza kwotę podatku z podziałem na poszczególne stawki podatku,
    przy czym wielkość wynikającą z wzoru zaokrągla się według zasad
    określonych w § 9 ust. 6,
    WB - oznacza sumę wartości sprzedaży brutto z podziałem na
    poszczególne stawki podatku,
    SP - oznacza stawkę podatku;
    3) sumę wartości sprzedaży netto stanowi różnica między wartością
    sprzedaży brutto a kwotą podatku, z podziałem na poszczególne stawki
    podatku.
    2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 3. Data: 2006-03-30 11:39:05
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > 2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    > stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto."

    A w przełożeniu na język " ludzki " jak napiszesz tak będzie dobrze. Ważne aby
    z treści wynikała wartość netto, należny VAT i wartość do zapłaty czyli brutto.
    Nie słyszałem aby komukolwiek zakwestionowano fakturę zawierającą te wszystkie
    dane.