  • 1. Data: 2003-08-11 11:31:23
    Temat: Faktura za Telefon+internet na osobe fizyczna w DG
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@N...com>

    Witam,

    Mam taka sytuacje:
    - prowadze DG - siedziba w miejscu zamiesznania
    - mam telefon zarejestrowany na mnie (osoba fizyczna)
    - na tej samej linii telefonicznej jest tez internet (neostrada)

    Chcialbym wliczac w koszty sam internet (jest wyrozniony
    na rachunku).
    Wiem (a przynajmniej mam taka nadzieje ), ze z wliczaniem
    w koszty nie ma problemu.
    Nie mam jednak pewnosci - czy moge sobie odliczyc VAT z takiego rachunku?

    Szukalem w archiwum grupy - oprocz jednej odpowiedzi
    z 1998 roku jeszcze nic bardziej aktualnego nie znalazlem.

    Tak wiec prosze grupowiczow o pomoc.
    O ile jest to mozliwe, z podaniem zrodla.

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski

  • 2. Data: 2003-08-11 13:11:21
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Grzegorz Chlodzinski wrote:

> [...]
    >
    > Szukalem w archiwum grupy - oprocz jednej odpowiedzi
    > z 1998 roku jeszcze nic bardziej aktualnego nie znalazlem.

    Jeśli chodzi o sam telefon to na grupie było nie raz. Wniosek był
    zazwyczaj taki: Nie wliczać w KUP abonamentu, zamówić u operatora
    szczegółowe billingi i w KUP wliczać tylko to co jest bezspornie
    związane z DG.
    Jeśli nie widzisz mmożliwości udowodnienia w czasie kontroli ze
    internetu używasz tylko w celu DG to lepiej daj sobie spokój z
    odliczeniami. A najprościej sprawdź ile by kosztowało przepisanie
    telefonu i Neo na DG

  • 3. Data: 2003-08-11 13:55:37
    Od: "Grzegorz Chlodzinski" <g...@N...com>

    Dzieki za odpowiedz.
> [...]
    > zazwyczaj taki: Nie wliczać w KUP abonamentu, zamówić u operatora
    > szczegółowe billingi i w KUP wliczać tylko to co jest bezspornie

    Nie bede ryzykowal raczej z wliczaniem jakiejkolwiek czesci rachunku
    zwiazanej
    z telefonem w koszty.
    Moj problem jest taki:
    * albo calosc abonamentu brutto za internet bede wrzucac w koszty
    * albo netto w koszty + odliczam VAT
    Bardziej ogolne pytanie - czy faktura wystawiona na osobe fizyczna, ktora
    prowadzi DG jest wystarczajaca do odliczenia VAT'u?

    Z tego co pamietam z archiwum, ktos stwierdzil, ze mozna, o ile prowadzi
    sie dzialalnosc w miejscu zamieszkania, telefon jest na osobe prowadzaca
    DG itd.

> [...]
    > internetu używasz tylko w celu DG to lepiej daj sobie spokój z
    > odliczeniami. A najprościej sprawdź ile by kosztowało przepisanie

    Z udowodnieniem raczej problemu nie powinno byc. Tym bardziej, ze
    moj Urzad Skarbowy na razie jest bardzo tolerancyjny i wyrozumialy
    (odpukac).
    Wiem - najprosciej jest zarejestrowac telefon na DG. I chyba tak zrobie -
    ale na razie mam juz fakture na instalacje + 2 abonamenty - musze to jakos
    rozliczyc.

    Pozdrowienia,
    Grzegorz Chlodzinski

  • 4. Data: 2003-08-12 09:16:57
    Od: "Miro" <p...@p...onet.pl>

    > Tak wiec prosze grupowiczow o pomoc.
    > O ile jest to mozliwe, z podaniem zrodla.

    Moja opinia w tej chwili nie jest miarodajna bo było to lat temu kilka.
    Podobny przypadek.
    Rozmawiałem w US i powiedzieli mi aby nie odliczać abonamentu, natomiast
    ustalić procentowy udział rozmów związanych z DG. Np 70% - miałem taką DG
    gdzie bez problemu mogłem to udowodnić. Podobnie z internetem.
    Wydaje mi się że US nie łyknie "kitu" że masz telefon prywatny i w 100%
    wykorzytujesz go do DG, z komórkowym to jeszcze przechodzi - bo jest to twój
    osobisty telefon ...

    Mirosław P.
    p...@p...onet.pl