  • 1. Data: 2002-04-02 18:26:28
    Temat: Re: Fundusz remontowy - odpisy
    Od: "pio" <k...@w...pl>

    bo jest to mieszkanie spółdzielcze własnościowe na gruncie nieuregulowanym

  • 2. Data: 2002-04-04 12:32:48
    Temat: Fundusz remontowy - odpisy
    Od: "Czaszka" <j...@c...pl>

    Witam

    Mam dwa pytanka:
    1. Dokonuje wpłat na fundusz remontowy przelewem przez mBank. Czy
    zaświadczenie o wysokości wpłat ze spółdzielni wystarczy do odliczenia tego
    od podatku? Czy musze mieć jakiś kwit z banku (jest to raczej trudne...)
    2. Mieszkanie, w którym mieszkam nie należy do mnie (należy do mojego ojca).
    Jestem jedynym zameldowanym tam. Czy moge dokonać odliczenia wpłat na
    fundusz, czy może tego dokonać tylko właściciel mieszkania?

    Dziekuje za odpowiedz

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 3. Data: 2002-04-04 13:45:47
    Od: <o...@p...onet.pl>

    Wystarczy zaświadczenie i lub wyciągi z konta
    powinieneś być właścicielem, ale wiem iż US stoją na różnych stanowiskach -
    dowiedz się w swoim US czy Ci to uznają.
    Pozdrawiam

    Witam

  • 4. Data: 2002-04-04 22:22:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Apr 2002, Czaszka wrote:
    [...]
    >+ 2. Mieszkanie, w którym mieszkam nie należy do mnie (należy do mojego ojca).
    >+ Jestem jedynym zameldowanym tam. Czy moge dokonać odliczenia wpłat na
    >+ fundusz, czy może tego dokonać tylko właściciel mieszkania?

    AFAIK musisz posiadać *tytuł prawny* do lokalu.
    Własność jest tytułem najsilniejszym -:) ale nie jedynym :)
    Co to będzie:
    - umowa najmu
    - decyzja administracyjna ("przydział")
    - umowa uzyczenia
    -....

    Zameldowanie nie ma nic do rzeczy - poczytaj na grupie
    pl.*.prawo (archiwum do przeszukania w groups.google.com
    -> zaawansowane), kwestia jest tamtejszym FAQ (nie, FAQ
    grupy nie ma: *pytanie* *jest* wśród "najczęsciej..." !)

    W "dowolne uznawanie przez US" troche powątpiewam (nie
    tyle W OGÓLE co W TYM PRZYPADKU) - prawdopodobnie różne
    osoby otrzymały rózne odpowiedzi kiedy POWOŁAŁY SIĘ NA
    ZAMELDOWANIE (które jest nieistotne) i nie zwracały
    uwagi na "pytania pomocnicze" zadawane przez osobę
    "z okienka" ! (np. "a ma Pan[i] przydział ?")
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-05 00:14:27
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    >+
    >+ AFAIK musisz posiadać *tytuł prawny* do lokalu.

    ...nadrobiłem zaległości na pl.*.prawo i zaczynam mieć
    wątpliwości czy nie wprowadzam cię w błąd :(
    Z tamtejszego postu Gwidona można wywnioskować że jednak
    ma być właściciel... Musiałem ulgi pomylić :( !

    Może ktoś skomentuje ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-05 19:52:13
    Od: "pio" <k...@w...pl>

    Byłem dzisiaj na wiskaniu w US (tzn mnie wiskali z rachunków):

    musi być tytuł prawnydo lokalu. Ja odliczyłem to i tamto w ramach ulgi
    remontowej - mam mieszkanie od 6 lat, co roku mnie wiskają i co roku muszę
    pokazywać "tytuł prawny" czyli odpis aktu notarialnego. Nb kobieta - ta sama
    co roku - mnie sprawdza czy mam - jak mają w archiwum.

    Dzisiaj byłem w US i kobieta - novum - dla mnie zażądała swieżego odpisu
    aktu, ja powiedziałem że to kosztuje i jeśli chce to niech poda mi numer NIP
    US oraz adres to przyniosę fakturę. Ja nie będę płacił za widzimisie
    urzędasa.
    Najpierw zabiła mnie wzrokiem i powiedziała że odpis - chociaż stary może
    być.

  • 7. Data: 2002-04-08 08:23:08
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik pio <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8kv89$2bd1$...@p...acn.pl...
> [...]
    > co roku - mnie sprawdza czy mam - jak mają w archiwum.
    >
    > Dzisiaj byłem w US i kobieta - novum - dla mnie zażądała swieżego odpisu

    Dlaczego aktu a nie wypisu z ksiegi wieczystej?

    Karol