  • 1. Data: 2003-03-23 10:53:29
    Temat: Fwd: ulga remontowa 2002
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Na prośbę p. Roberta Kotlińskiego, który ma problemy techniczne z wysyłką,
    przesyłam jego pytanie:

    "Sprawa ma sie tak - w 2002 wydalem ok. 30.000 zl na remont mieszkania i
    wplaty na fundusz remontowy i mam na wszystko kwity. Odliczyc moge jedynie
    4.620 zl, choc to sporo mniej niz 19% tego co wydalem. Przepisy mowia, ze
    limit moge podwyzszyc o 770 zl jesli remontowalem tez instalacje gazowa. OK.
    Remontowalem, ale... na ten remont wydalem jedynie ok. 1.000 zl. Czy zatem
    moge sobie odliczyc dodatkowo tylko 190 zl, czyli razem 4.810 zl, czy tez
    juz sam fakt remontowania instalacji gazowej pozwala mi na odliczenie
    dodatkowych 770 zl, czyli razem 5.390 zl (co juz zbliza sie do 19% tego co
    wydalem na caly remont)? Innymi slowy, czy dodatkowy limit wynika z faktu
    remontu urzadzen gazowych bez wzgledu na jego koszty, czy tez okresla
    jedynie, ze mozna dokonac dodatkowego odliczenia w wysokosci 19% kwoty
    faktycznie poniesionych kosztów do 770 zl? Bede wdzieczny za interpretacje
    lub zrodla (bardzo prosze rowniez na p...@u...ismedia.pl)."

  • 2. Data: 2003-03-23 11:04:48
    Temat: Re: ulga remontowa 2002
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > jedynie, ze mozna dokonac dodatkowego odliczenia w wysokosci 19% kwoty
    > faktycznie poniesionych kosztów do 770 zl? Bede wdzieczny za interpretacje

    Dodatkowy limit wynika z faktu i nie ma nic do rzeczy co i ile się wydało na
    konkretne rzeczy.
    Po prostu podwyższasz limit.
    Oczywiście ten remont instalacji gazowej to nie może być tylko wymiana
    śrubki, bo podczas kontrli US ci się przyczepi.
    Po prostu z faktur musi wynikać, że ten remont po prostu był.
    moim zdaniem jeżeli na to poszło 1000 zł to jest to wystarczająca kwota,
    która wykazuje, że remont był faktyczny, a nie tylko pretekstem do
    podwyższenia kosztów.