  • 1. Data: 2008-10-08 16:38:07
    Temat: Import z Chin - VAT
    Od: "Night" <m...@o...pl>

    Witam szanownych grupowiczów.

    Mam pytanie odnośnie zapłaty VAT w sytuacji importu towaru np. z Chin.
    Przedstawię to na przykładzie.
    Importuje produkty o wartości 1000 zł. Od razu po "ściągnięciu" towaru
    uiszczam VAT w wysokości 220 zł (22%).
    Sprzedaję produkty za 1500 zł brutto, kupujacemu wystawiam fakturę VAT. Czy
    znowu od wartości faktury uiszczam VAT w wysokości 271 zł (22%)?

    Z mojego myślenia wynikałoby, że suma VAT'u wynosi 491 zł, czyli zarbiłem 9
    zł (bez uwzględnienia podatku dochodowego i cła)?

    Na jakiej zasadzie jest naliczany VAT jeśli faktura jest wystawiona w
    dolarach (czy jest to liczone po kursie NBP?)
    Czy podatek mogę uiścić u kuriera dostarczającego towar (słyszałem, że urząd
    celny przekazuje firmie kurierskiej niezbędne dokumenty - nie wiem czy to
    prawda).

    Czy moje myślenie jest chociaż trochę poprawne? Może całkowicie się mylę -
    jeśli tak to proszę o naprostowanie mnie :)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2008-10-08 18:01:16
    Temat: Re: Import z Chin - VAT
    Od: aw <w...@w...pl>

    Night pisze:

> [...]
    >
    > Z mojego myślenia wynikałoby, że suma VAT'u wynosi 491 zł, czyli zarbiłem 9
    > zł (bez uwzględnienia podatku dochodowego i cła)?

    Nie suma a różnica. 271,- (z Twojego przykładu) minus 220,-.
    VAT zapłacony odliczasz od należnego.

  • 3. Data: 2008-10-08 19:18:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Night wrote:

> [...]
    > Sprzedaję produkty za 1500 zł brutto, kupujacemu wystawiam fakturę
    > VAT. Czy znowu od wartości faktury uiszczam VAT w wysokości 271 zł

    Mozesz tak zrobić jeśli chcesz zrezygnować z odliczenia.
    Jeśli odliczysz VAT od zakupu do zapłaty zostanie Ci 51 zł=271-220

    > Na jakiej zasadzie jest naliczany VAT jeśli faktura jest wystawiona w
    > dolarach (czy jest to liczone po kursie NBP?)

    Zgodnie z dokumentem SAD - a tam chyba po srednim NBP jest

    > Czy podatek mogę uiścić u kuriera dostarczającego towar (słyszałem,
    > że urząd celny przekazuje firmie kurierskiej niezbędne dokumenty -
    > nie wiem czy to prawda).

    Nie wiem, ale gdybym musiał, to sprawdziłbym przepisy
    z których miałoby to wynikać

  • 4. Data: 2008-10-08 19:35:41
    Od: "Night" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zgodnie z dokumentem SAD - a tam chyba po srednim NBP jest

    > Nie wiem, ale gdybym musiał, to sprawdziłbym przepisy

    Serdecznie dziękuję za wyjaśnienia. Nie zatrybiłem, że VAT, który sam
    uiszczam przy zakupie później "odliczam" i płacę tylko różnicę :]
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

    Łukasz