  • 1. Data: 2014-09-25 00:21:58
    Temat: Jak najprościej wyliczyć zysk od usługi ?
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    jestem vatowcem, usługi są objęte 23% stawką VAT, podatek dochodowy,
    który mnie obowiązuje to 19%. Zakładając, że nie mam żadnych kosztów i
    wystawiam fakturę na usługę o wartości 100zł - ile faktycznie zostaje
    dla mnie ? Czy liczenie według wzoru 100/1,23/1,19 jest prawidłowe ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2014-09-25 00:29:52
    Temat: Re: Jak najprościej wyliczyć zysk od usługi ?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-09-24, Marek <x...@x...xxx> wrote:
> [...]
    > wystawiam fakturę na usługę o wartości 100zł - ile faktycznie zostaje
    > dla mnie ? Czy liczenie według wzoru 100/1,23/1,19 jest prawidłowe ?

    Raczej: <kwota brutto> / 1.23 * 0.81

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-09-25 09:32:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:

    > Raczej: <kwota brutto> / 1.23 * 0.81

    ATSD, widać wysokość wpływu podatku pobieranego "od brutta"
    na siłę nabywczą zarabianych pieniędzy - te "19%" dochodowego
    skutkuje prawie dokładnie tak samo, jak 23% VAT.
    "Tylko 50% dochodowego" odpowiadałoby 100% VAT, tłumacząc na
    polski, trzeba zarobić dwa razy więcej aby kupić tyle co
    "za brutto" bez podatku, niby oczywiste, ale brzmi jakby inaczej.
    I w tej skali trzeba rozpatrywać składki ZUS.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2014-09-25 15:32:57
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    > Raczej: <kwota brutto> / 1.23 * 0.81

    Skąd się bierze wartość 0,81 ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2014-09-25 15:40:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Thursday, September 25, 2014, 3:32:57 PM, you wrote:

    > Skąd się bierze wartość 0,81 ?

    1 - 19% = 0,81

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-09-25 18:14:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-25 o 00:21, Marek pisze:
> [...]
    > wystawiam fakturę na usługę o wartości 100zł - ile faktycznie zostaje
    > dla mnie ? Czy liczenie według wzoru 100/1,23/1,19 jest prawidłowe ?
    Nie. Jeszcze nic nie zarobiłeś, więc nic dla Ciebie nie zostaje. Poza
    VAT musisz najpierw zapłacić ZUS (a twierdziłeś, że nie masz kosztów
    :->), a dopiero potem obliczyć ewentualny dochodowy.

    Maciek