  • 11. Data: 2007-02-16 15:45:49
    Temat: Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 16:36:09 Tomek <t...@N...pl> napisał(a):

    > "Rafal..." napisa?

    > Raczej g... si? op?aca!
    >
    > Chwilowo - finansowo zostaje troch? wi?cej w kieszeni, ale NIE MASZ
    > ?ADNYCH
    > PRAW PRACOWNICZYCH (?e o emeryturze nie wspomn?).
    >
    > Sam niestety jestem zmuszony do takiej pracy...

    To może nie uogólniaj, jakbyś poszukał w archiwum to znajdziesz sporo
    ludzi którzy
    sobie chwalą samozatrudnienie. Co do emerytury, to właśnie przy
    samozatrudnieniu masz szansę
    mieć cokolwiek na starość - 900zł można ładnie zainwestować, a nawet 400zł
    bardziej
    zaprocentuje niż wkład do ZUSu.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 12. Data: 2007-02-16 15:47:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 16:39:49 gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    >
    > pare lat temu jak szło kombinować z umowami zlecenie i o dzieło
    > pracowałem na etacie w firmie XXXX Jan Kowalski a umowe zlecenie miałem
    > z firmą YYYYY Sp. z o.o. - własciciel ten sam, miejsce pracy to samo
    > tylko papiery były troche inne

    Obejście przepisu to jest zgodne z prawem wykorzystanie luki,
    a to o czym pissesz już jawny przekręt jest.

  • 13. Data: 2007-02-16 15:54:29
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Obejście przepisu to jest zgodne z prawem wykorzystanie luki,
    > a to o czym pissesz już jawny przekręt jest.

    kiedyś ktoś pracował dla firmy x, teraz pracuje dla y - a że miejsce i
    właściciel ten sam .... moze własciciel powinien wynając lokal obok ;)

  • 14. Data: 2007-02-16 15:58:55
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 16:54:29 gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > kiedyś ktoś pracował dla firmy x, teraz pracuje dla y - a że miejsce i
    > właściciel ten sam .... moze własciciel powinien wynając lokal obok ;)

    Ja rozumiem o czym mowa, o Polsce ;)

  • 15. Data: 2007-02-16 16:01:12
    Od: RW <r...@o...pl>

    Tomek napisał(a):
    > "Rafal..." napisał

    > Raczej g... się opłaca!
    >
    > Chwilowo - finansowo zostaje trochę więcej w kieszeni, ale NIE MASZ ŻADNYCH
    > PRAW PRACOWNICZYCH (że o emeryturze nie wspomnę).
    >
    > Sam niestety jestem zmuszony do takiej pracy...
    Ja nie jestem zmuszony, ma wybor. Zastanawiam sie co wybrac.
    Dzieki za odpowidzi. Wybor jest chyba oczywisty :)
    A na swoja emeryture odkladam w FI

  • 16. Data: 2007-02-16 16:03:33
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Ja rozumiem o czym mowa, o Polsce ;)

    a ryba psuje sie od głowy czy tak jakoś to szło - a ktoś kiedyś mówił, że
    przepisy będą proste, przejrzyste i jasne :-)
    tak mi sie skojarzyło z dzisiejszą decyzją sejmu a zakazie handlu lekami przez
    internet

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2007-02-16 16:09:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 17:01:12 +0100, RW napisał(a):

    > Ja nie jestem zmuszony, ma wybor. Zastanawiam sie co wybrac.
    > Dzieki za odpowidzi. Wybor jest chyba oczywisty :)

    To uwzględnij jescze np. brak urlopu, niższe chorobowe, niższe
    odszkodowanie w razie wypadku przy pracy itp.

  • 18. Data: 2007-02-16 16:58:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 17:09:56 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

    > To uwzględnij jescze np. brak urlopu, niższe chorobowe, niższe
    > odszkodowanie w razie wypadku przy pracy itp.

    Ja na to patrzę tak - jeśli pracodawca jest k...... to
    umowa o pracę dużo nie da - człowiek i tak będzie dymany,
    może dojdzie swojego w sądzie pracy może nie dojdzie, a ile nerwów po
    drodze.
    Jeśli pracodawca jest ok, to umowa o pracę nie ma wielu zalet
    w porównaniu do samozatrudnienia.

  • 19. Data: 2007-02-16 21:14:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > To uwzględnij jescze np. brak urlopu, niższe chorobowe,

    To wszystko idzie od pracodawcy wynegocjować.
    W końcu ma się zmienić rodzaj zatrudnienia, a nie jego obowiązki.
    Chyba że on będzie chciał naszym kosztem zarobić.

  • 20. Data: 2007-02-16 22:07:41
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    > A jak. Bo wiele metod podawanych na tej grupie jest całkowicie
    > nieskutecznych.

    Zrobic aneks do umowy u tego samego pracodawcy, ale na 1/100 etatu...
    juz pracodawca nie jest byłym, jest ciągle obecnym... a przepis mówi o
    _byłym_ pracodawcy :) Tak w każym razie wyczytałem, nie wiem na ile to
    jest skuteczne... bo własnie mam przed sobą artukuł z Gazety Prawnej,
    gdzie piszą, że kontroler PIP jak się uprze, to jeśli znajdzie choc
    odrobinę przesłanek, za tym, że wykonujemy czynności, które w
    przeważającej części mają charakter stosunku pracy, może nałozyć karę na
    "pracodawcę" (imo głupota totalna) lub skierować wniosek do sądu (to tak
    w skrócie). A moim skromnym zdaniem, na całym świecie stosowany
    outsourcing tym właśnie jest!!! Jest zastępowaniem pracowników
    zewnętrzną firmą, ale tu mamy Polskę :////

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl