  • 1. Data: 2007-12-04 19:54:08
    Temat: Jak sie rozlicza nadwyzke VAT pod koniec roku!!
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o sytuacje gdy koszty w postaci podatku VAT przewyzszaja zysk

    np Wystawiam fakture na 2000 PLN netto z czego Vat jest 440 a zakupilem
    towaru na 3000 netto i Vat jest 660 PLN czyli wychodzi na to ze nic nie
    wplacam do US a nawet US powinien mi oddac 220 PLN

    w ciagu roku podatkowego ten podatek normalnie bym przeniosl na nastpny
    miesiac ale jak wyglada sytuacja w Grudniu??

    dzieki

  • 2. Data: 2007-12-04 19:59:35
    Temat: Re: Jak sie rozlicza nadwyzke VAT pod koniec roku!!
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Kris pisze:
> [...]
    >
    > w ciagu roku podatkowego ten podatek normalnie bym przeniosl na nastpny
    > miesiac ale jak wyglada sytuacja w Grudniu??

    Dla vatu nie ma pojęcia "końca roku". Jedziesz dalej jak w trakcie roku,
    tzn. w tym konkretnym przypadku przenosisz na styczeń :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 3. Data: 2007-12-04 20:40:01
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    czyli nawet zakladajac sytuacje ze w grudniu bede mial wysokie koszty a
    zyski np w czerwcu to co miesiac przenosze VAT i "odliczam go np dopiero w
    czerwcu

    dobrze rozumuje??

    a jak jest z dochodowym

    np zarobie 2000 netto a moje koszty wynosza 3000 mam na mysli koniec roku
    czyli mam nadwyzke kosztow
    czy uwzgledniam to w zeznaniu i US mi zwraca
    czy przepada?
    czy przechodzi na nastepny miesiac/rok jak VAT

  • 4. Data: 2007-12-04 21:33:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy uwzgledniam to w zeznaniu i US mi zwraca
    > czy przepada?
    > czy przechodzi na nastepny miesiac/rok jak VAT

    PIT jest rozliczany rocznie, VAT miesiecznie. Dla VAT-u - jak CI napisani -
    nie ma pojecia "koniec roku". Nie wiem, jak z pierwsza czescia Twego pytania
    (o VAT w czerwcu), bo na VAT sie nie znam za bardzo.
    Przy PIT jest zasada, ze jesli masz strate, to Twoj podatek wynosi 0, a
    strate mozesz odliczyc od przychodu w nastepnych pieciu latach - kazdego
    roku nie wiecej niz 50%.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-12-06 17:51:21