  • 1. Data: 2009-04-20 11:40:38
    Temat: Jak skorygować wpis w kpir?
    Od: news <t...@s...pl>

    Witam Grupowiczów,

    kpir, vat, rozliczenia miesięczne, skala.

    Właśnie odkryłem "czeski błąd" w pozycji w kpir we wrześniu zeszłego
    roku. Po stronie kosztów mam zaksięgowaną fakturę w kwocie netto 1239zł,
    a powinno być 1329. Tak samo jest w ewidencji vat (kwota netto), kwota
    vat jest jak na fakturze.
    Jak powinienem to skorygować, tzn. co i z jaką datą wpisać do kpir i
    ewidencji sprzedaży? Coś jeszcze zrobić/złożyć?
    I na przyszłość: czy tak samo powinienem postąpić, gdyby pomyłka była w
    drugą stronę (wtedy pewnie dopłata podatku z ewentualmi odsetkami)?

    Marek

  • 2. Data: 2009-04-20 11:48:40
    Temat: Re: Jak skorygować wpis w kpir?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 13:40:38 news <t...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > I na przyszłość: czy tak samo powinienem postąpić, gdyby pomyłka była w
    > drugą stronę (wtedy pewnie dopłata podatku z ewentualmi odsetkami)?

    Ja bym wprowadził na bazie "wewnętrznej noty korygującej" (czyli zwykłej notakti)
    zaległy koszt w grudniu, żeby nie bawić się z korygowaniem
    od września. Czyli ponowny wydruk grudnia i zamknięcią KPiR z dopiskiem "korekta",
    dopięcie do KPiR i tyle. Co prawda nie jest to 100% zgodne z roporządzeniem,
    ale kiedyś mi tak doradca podatkowy zasugerował i się tego trzymam.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-20 12:25:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, news wrote:

> [...]
    > fakturze.
    > Jak powinienem to skorygować, tzn. co i z jaką datą wpisać do kpir

    Par.12.2 rozporządzenia:

    > i ewidencji sprzedaży?

    IMVHO podobnie - aby mieć dowód że była "poprawka".
    Jak trzymane w kompie, to albo program już ma stosowną obsługę, albo
    na wydruku oznaczyć że to jest wydruk skorygowany.

    > Coś jeszcze zrobić/złożyć?

    IMVHO - dla VAT korektę.
    Rozważyłbym wydanie dyspozycji co zrobić z kwotą nadpłaty - można
    się zwrócić aby zaliczyli na poczet przyszłego zobowiązania.

    > I na przyszłość: czy tak samo powinienem postąpić, gdyby pomyłka była w drugą
    > stronę (wtedy pewnie dopłata podatku z ewentualmi odsetkami)?

    Ano.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-04-20 12:45:25
    Od: news <t...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Par.12.2 rozporządzenia:
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28357,2.html

    Dzięki za naprowadzenie na źródło, od tego należało zacząć :)

    > Rozważyłbym wydanie dyspozycji co zrobić z kwotą nadpłaty - można
    > się zwrócić aby zaliczyli na poczet przyszłego zobowiązania.

    W pit-36 podatek należny za wrzesień wpisać w wysokości przed czy po
    korekcie?
    Jeśli przed, to korektę uwzględnić we wpisie za miesiąc, w którym
    została wpisana do księgi? - tak co do zasady, bo w tym przypadku za
    grudzień jest chyba narzucowe w kwocie listopadowej...

    pzdr, Marek

  • 5. Data: 2009-04-20 21:19:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, news wrote:

    > W pit-36 podatek należny za wrzesień wpisać w wysokości przed czy po
    > korekcie?

    Rozważyłbym zdecydowanie "wersję Maddy" :D
    Pytanie: jaki przepis uniemożliwia późniejsze *zaliczenie* w koszty
    wydatku, który *spełnia* wymogi przepisów, a nie podlega szczególnym
    zapiskom (w rodzaju obowiązku "niezwłocznego" zaksięgowania przyjęcia
    towarów handlowych)? (to właśnie pytanie Maddy, do znalezienia
    w archiwach grupy).

    "Tak, zaliczyłem później w koszty".
    Podwersje:
    - "namyślałem się czy to prawidłowy KUP, w grudniu uznałem że tak"
    - "faktura mi wpadła za biurko i się znalazła"
    - "nie powiem dlaczego dopiero w grudniu" :P

    Za wpisanie w listopadzie oczywiście ktoś może się przyczepić (że
    to "w celu zaniżenia zaliczki").

    pzdr, Gotfryd