  • 1. Data: 2002-01-07 15:31:20
    Temat: Jak sprzedać firmowy samochód (i kupić inny)
    Od: "Remigiusz Weska" <r...@s...com.pl>

    Cześć

    Jak najkorzystniej pozbyć się auta będącego na środkach trwałych ?
    zamortyzowało się w ok 40% (1 rok, amortyzacja 30 mieś), dokładniej to chcę
    dokonać wymiany na zasadzie pozostawienia starego auta w rozliczeniu.
    Kwota którą zaproponuje Dealer będzie trochę niższa niż wartość rynkowa, czy
    US mi tego nie zakwestionuje (będzie to kwota porównywalna z kwotą pozostałą
    do amortyzacji, czyli minimalny podatek) ?

    Może ma to jakieś złe następstwa dotyczące kupna nowego auta z homologacją
    (niemożność odliczenia VAT, itd.... ) ??

    Remek

  • 2. Data: 2002-01-07 20:58:30
    Temat: Re: Jak sprzedać firmowy samochód (i kupić inny)
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Remigiusz Weska wrote:

> [...]
    > czy US mi tego nie zakwestionuje (będzie to kwota porównywalna z kwotą
    > pozostałą do amortyzacji, czyli minimalny podatek) ?
    Nie powinni się czepiać, jeżeli różnica nie będzie znacząca.
    Taka "zamiana" to przecież powszechna na rynku praktyka w tej chwili.

    > Może ma to jakieś złe następstwa dotyczące kupna nowego auta z homologacją
    > (niemożność odliczenia VAT, itd.... ) ??
    Zadnych. Sprzedaz starego nie ma wpływu na kupno nowego. Te dwie transakcje
    sa powiązane tylko dla Ciebie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk