  • 1. Data: 2007-01-07 09:39:38
    Temat: Jak wpisać towary w kase fiskalną, z jaka dokładnością
    Od: "Darek Małysz" <d...@i...pl>

    Jakie zasady obowiązują przy pwrowadzaniu towarów do kasy fiskalnej? Z tego
    to widze kupiując w mniejszych sklepikach na paragonie pozycje sa ujęte
    bardzo ogólnie np. prasa, papierosy, zabawki (a nie np. Auto Świat,
    Marlboro, Miś Pluszowy).
    Będę instalował kasę i ogólnie mam branże: art. biurowe, zabawki, prasa,
    art. higieniczne, usł. ksero. Jak wpisywać towary do kasy aby było
    wszystko w porządku?
    Drugie pytanie to jak do takiego paragonu który był wysawiony "ogólnikowo"
    wystawiają fakture VAT?

  • 2. Data: 2007-01-07 13:18:09
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > wszystko w porządku?
    > Drugie pytanie to jak do takiego paragonu który był wysawiony "ogólnikowo"

    Prawidłowo po paragonie powinieneś DOKŁADNIE zidentyfikować sprzedaną rzecz.
    W życiu jednak zazwyczaj w tym względzie w małych sklepikach jest "prawo
    sobie , a życie sobie".

  • 3. Data: 2007-01-08 10:24:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007, [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Prawidłowo po paragonie powinieneś DOKŁADNIE zidentyfikować sprzedaną rzecz.

    Pamiętam ze całkiem niedawno widziałem opis (interpretacji? komentarz?)
    gdzieś na .prawo, gofin albo czymś podobnym, w którym wywodzono że tak
    nie jest (i opis może być dowolny). Ale nie mam pod ręką :)
    Jak autor pytania znajdzie to niech się pochwali :)

    A może inaczej: podaj przepis, określający jaka musi być szczegółowość
    owego "opisu"?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-08 12:58:39
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > Jak autor pytania znajdzie to niech się pochwali :)
    >
    > A może inaczej: podaj przepis, określający jaka musi być szczegółowość

    Przepisu odnosnie szczególowości co prawda nie masz (mówi tylko ze ma byc
    "nazwa") ale interpretacje US już wiele wyjaśnią, np. PP-I-005/417/AD/05 *
    PP/443-61-2/BP/05
    Przy zaliczkach treść moze być podana wg tej interpretacji: PP/443-95/05
    pozdrawiam, jacenty

    --
    PS. dla tych co nie w temacie z tymi numerkami - http://sip.mf.gov.pl -
    wpisujemy podane wyzej sygnaturki w wyszukiwarce i czytamy wyjaśnienie US :)

  • 5. Data: 2007-01-08 19:55:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Przepisu odnosnie szczególowości co prawda nie masz (mówi tylko ze ma byc
    > "nazwa") ale interpretacje US już wiele wyjaśnią, np. PP-I-005/417/AD/05

    Przecież w myśl tej logiki każda sprzedaż przedmiotu oznaczonego
    co do tożsamości (np. samochodu) wymagałaby osobnej pozycji w kasie.
    Z przepisów KC wynika że różnica między niebieskim samochodem osobowym
    Skoda model XXXX nr fabr ZZZZ jest taka sama różnica, jak między
    karmelkami i lodami.
    Cóż, lepiej się trzymać daleko od kasy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-08 21:20:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Z przepisów KC wynika że różnica między niebieskim samochodem osobowym
    > Skoda model XXXX nr fabr ZZZZ jest taka sama różnica, jak między

    ...oczywiście miało być "a takim samym modelem niebieskiej Skody
    ale o innym nr fabrycznym".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-10 21:04:17
    Od: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Z przepisów KC wynika że różnica między niebieskim samochodem osobowym
    > Skoda model XXXX nr fabr ZZZZ jest taka sama różnica, jak między

    Jest gdzieś interpretacja, że samochody są oznaczone co do gatunku...

    pzdr

    Tomek