  • 1. Data: 2005-03-16 08:22:29
    Temat: Jak zapisać sprzedaż w KPiR+VAT czegoś co dostałem za darmo?
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    zajmuję się informatyczną obsługą firm. Prowadzę KPiR + VAT bez magazynu.
    Czasami dostaję za darmo i bez żadnej dokumentacji zlikwidowany sprzęt
    komputerowy, który mogę jeszcze za parę złotych sprzedać.
    Chciałbym móc wystawić na niego kupującym fakturę ale jak mogę sprzedać coś
    czego nie kupiłem?

    Przecież komputery to nie runo leśne...

    Czy jest to możliwe?

    JL

  • 2. Data: 2005-03-16 08:36:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, JL wrote:

    >+ Chciałbym móc wystawić na niego kupującym fakturę ale jak mogę sprzedać coś
    >+ czego nie kupiłem?

    IMHO - dostałeś darowiznę.
    A to KOMPLIKUJE znakomicie problemy podatkowe :> - ten co ci *DAŁ*
    powinien odprowadzić VAT na przykład :> o podatku od darowizn nie
    wspomnę... :]

    Znacznie lepiej (IMO) jakby ów sprzęt był sprzedany "za złotówkę" jako
    "zepsuty i wycofany z używania", niezależnie od tego czy został
    formalnie złomowany czy nie. Jak był ZLIKWIDOWANY to go NIE MA,
    a jeśli fizycznie JEST to znaczy iż ktoś w dokumentach potwierdził
    nieprawdę. Ile lat można za to dostać ? ;)
    IMHO sprzedając coś co ktoś inny złomował i *NIE* sprzedał a napisał
    że "wyrzucił" ściagniesz na głowę problemy nie tylko sobie ale również
    temu komuś.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-16 08:54:29
    Od: "JL" <j...@p...onet.pl>

    Hm, czułem, że sprawa nie jest prosta dlatego zapytałem...

    Czyli z tego smutny wniosek, że nie należy sprzedawać na fakturę. Państwo
    nie będzie miało podatku a ja będę żył w stresie...
    A w razie kłopotów nie mogę się przyznać, że dostałem to od kogokolwiek...

    "Jak był ZLIKWIDOWANY to go NIE MA" z całym szacunkiem (chylę głowę przed
    wiedzą podatkową GSN, którą wiele razy mieliśmy okazję podziwiać na grupie)
    ale likwidacja jest pojęciem czysto kosztowym "a nie fizycznym". NIE MA ale
    w księgach. Można przecież np. zamortyzowany i zlikwidowany samochód
    sprzedać (odprowadzając oczywiście podatek i VAT wg. wartości rynkowej).

    Ciekawe jak radzą sobie firmy, które ciągną z Zachodu sprzęt komputerowy.
    Nie sądzę że zawsze mają na to fakturę zakupu.
    JL

  • 4. Data: 2005-03-16 21:37:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, JL wrote:

    >+ "Jak był ZLIKWIDOWANY to go NIE MA" z całym szacunkiem [...]

    BTW: GSN to inna osoba :)

    >+ ale likwidacja jest pojęciem czysto kosztowym "a nie fizycznym".

    Moment, moment.
    "Likwidacja" to IMO *nie* "umorzenie"... a mi wychodzi iż
    o tym ostatnim (czyli umorzeniu) piszesz:

    >+ NIE MA ale
    >+ w księgach. Można przecież np. zamortyzowany i zlikwidowany samochód
    >+ sprzedać (odprowadzając oczywiście podatek i VAT wg. wartości rynkowej).

    Najwyraźniej mowa o sprzedaży *umorzonego* ST :)
    A nie "zlikwidowanego"... "zlikwodowanego" *nie ma* ! (IMO & AFAIK :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)