  • 1. Data: 2011-10-18 10:33:02
    Temat: Jak zatrudnic za 200 zl ?
    Od: "_THX" <j...@W...gazeta.pl>

    Kretyńskie antyludzkie i antyprzedsiębiorcze przepisy ZUS (Tusk! Wyp...!) o
    konieczności stałej zabawy w rejestrowanie i wyrejestrowywanie
    zleceniobiorców powodują, że mało nam się opłaca zatrudniać na jednorazową
    umowę - zlecenia do wykonania jakiejś drobnej pracy (w granicach 100 - 300 zł
    wynagrodzenia).
    Przykładowo pomalować ławki w parku lub wygrabić liście.
    Pytanie:
    Czy przy umowie o dzieło unikniemy rejestracji zleceniobiorcy w ZUS?
    KUP jakby co określać na 20% czy na 50% (chodzi o pewne drobne prace j.w.)?
    Czy przy "ryczałtowe" umowie-zlecenia też zleceniodawca musi rejestrować
    zleceniobiorcę w ZUS, i później wyrejestrowywać (no na księgową taki
    pracownik nie zarobi ;))
    THX

  • 2. Data: 2011-10-18 12:54:54
    Temat: Re: Jak zatrudnic za 200 zl ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > umowę - zlecenia do wykonania jakiejś drobnej pracy (w granicach 100 - 300
    > zł
    > wynagrodzenia).

    Jak juz to na 201, bo 200 chyba si ejeszcze lapie na ryczaltowe rozliczenie
    podatku, co jest krzywdzace dla zleceniobiorcy/wykonawcy (choc moze byc
    czasem korzystne, gdy ten ukrywa sie przed komornikiem/wierzycielami).

    > Przykładowo pomalować ławki w parku lub wygrabić liście.
    > Pytanie:
    > Czy przy umowie o dzieło unikniemy rejestracji zleceniobiorcy w ZUS?

    Przy umowie o dzielo nie ma zleceniobiorcy - to raz.
    a wykonawcy sie nei rejestruje w ZUS.

    > KUP jakby co określać na 20% czy na 50% (chodzi o pewne drobne prace
    > j.w.)?

    No to na 20%. Nie wiem jakie prawa autorskie przekazuje si eprzy grabieniu
    lisci. Przy malowaniu lawek, jesli chodzi o jakies artystyczne wzorki, no to
    moze, moze...

    > Czy przy "ryczałtowe" umowie-zlecenia też zleceniodawca musi rejestrować
    > zleceniobiorcę w ZUS, i później wyrejestrowywać (no na księgową taki
    > pracownik nie zarobi ;))

    Oczywiscie, ze tak. A co to za problem pyknac w Platniku ZUA/ZZA, RCA/RZA,
    DRA i ZWUA ?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-10-18 13:13:31
    Od: "_THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Nie używamy Płatnika.
    No chyba, że księgowa off-line'owo wypełnia i wydrukowuje deklaracje.
    Dużo czasu i łatwo o pomyłki.
    Większość naszych usługodawców wystawia faktury lub rachunki jako
    przedsiebiorcy.
    No ale właśnie chodzi o dwóch panów do prostych prac nie prowadzących
    działalności.

    -----

  • 4. Data: 2011-10-18 13:29:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello _THX,

    Tuesday, October 18, 2011, 3:13:31 PM, you wrote:

    > Nie używamy Płatnika.

    To najwyższy czas zacząć.

    > No chyba, że księgowa off-line'owo wypełnia i wydrukowuje deklaracje.
    > Dużo czasu i łatwo o pomyłki.

    Nie rozumiem - chyba bez Płatnika...

    > Większość naszych usługodawców wystawia faktury lub rachunki jako
    > przedsiebiorcy.
    > No ale właśnie chodzi o dwóch panów do prostych prac nie prowadzących
    > działalności.

    No i trudno - chce się zatrudniać, to trzeba odrobinę wysiłku podjąć.
    Wprowadzić raz do kartoteki a potem tylko generować odpowiednie
    dokumenty.

    > -----
    Co to za durny obyczaj umieszczania cytatów pod jakimiś kreskami i
    odpowiadanie ponad?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-10-19 11:42:41
    Od: "_THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Może z jakiegoś Infora, pies drapał, i tak trzeba wypełniać więcej, niż tej
    pracy do zlecenia jest.

    Ale umowa o dzieło wydaje się ok.

    -----