  • 1. Data: 2003-11-08 08:57:52
    Temat: Jak zlikwidować / połączyć firm
    Od: "J. Boro" <r...@i...ceti.pl>

    Sytuacja wygląda tak: mamy z żoną dwie firmy. Jedna , powiedzmy A - jest na
    karcie podatkowej + VAT, nie ma pracowników. Druga, powiedzmy B - jest na
    KPIR +VAT + pracownicy. Z pewnych powodów musimy zlikwidować firmę B, a całą
    jej działalność ma przejąć firma A - po przejściu z karty pod. na KPIR.
    Jak to wykonać najmniejszym kosztem?
    Myślałem o rozwiązaniu takim:
    1. Firma B robi remanent i całość materiałów i sprzętu sprzedaje firmie A
    przed końcem roku i zakończeniem działalności 31 grudnia - po cenach zakupu.
    I wtedy zgłasza zakończenie działalności.
    2. Firma B robi remanent i całość materiałów i sprzętu sprzedaje firmie A
    przed końcem roku i zakończeniem działalności 31 grudnia ale sprzedaję za
    symboliczną złotówkę ( w końcu VAT naliczony w B odliczy się w A i dla
    budżetu wyjdzie na jedno) . I zgłasza zakończenie działalności.
    3. To samo co w p. 1 lub 2 ale z datą 1stycznia - firma A będzie miała co
    wpisać w koszty, bo już będzie na KPIR. Ale czy firma B osiągając w ten
    sposób przychód w styczniu będzie cały rok musiała składać PITy itp ?
    4. Jak formalnie przejąć pracownika? Firma B rozwiązuje umowę o prace za
    porozumieniem stron z dniem 31.12, firma A podpisuje nową umowe z dniem 1.01
    ? A co zrobić z pracownicą która od 5lat jest na wychowawczym, i raczej nie
    wróci... zresztą firma całkowicie zmieniła zakres działalności i nie będzie
    dla niej zajęcia.
    Bardzo proszę o wasze opinie i sugestie. Chcemy to zrobić "z głową" i w
    miarę bezboleśnie.

    J. Borowicz

  • 2. Data: 2003-11-08 11:16:19
    Temat: Re: Jak zlikwidować / połączyć firm
    Od: "UW" <h...@x...wp.pl>

    Przejść aporetm
    Użytkownik "J. Boro" <r...@i...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:boib2c$jcv$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2003-11-08 12:09:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2003, UW wrote:

    >+ Przejść aporetm

    Ale ustawa wyraźnie zawiera: "wniesienia w formie wkładu".
    Masz jakąś interpretację że przekazanie małżonkowi
    to jest "wniesienie" ?
    Jakby chciał S.C. otworzyć - to owszem... Ale J.B. najwyraźniej
    chce z kraju wybyć albo coś w tym stylu :)

    I wKF: możesz "odpowiadać pod cytatem" ? (przyciętym ! :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-08 16:35:39
    Od: "J. Boro" <r...@i...ceti.pl>

> [...]
    > to jest "wniesienie" ?
    > Jakby chciał S.C. otworzyć - to owszem... Ale J.B. najwyraźniej
    > chce z kraju wybyć albo coś w tym stylu :)

    He, he :) nie zamierzam wybyć, po prostu taki układ sprawdzał się kiedy
    firemki służyły do dorabiania sobie do nauczycielskiej pensji. Ale teraz
    kiedy zaczęły się kręcić "na poważnie" sprawia to sporo problemów. Chociażby
    z zatrudnianiem pracowników, podziałem ich kompetencji, inwestycjami,
    rozliczniem kosztów, kredytem itp. ... ale to temat na inną bajkę.
    No więc który z moich pomysłów będzie lepszy ? A może jeszcze inny sposób
    się znajdzie?

    J. B.

  • 5. Data: 2003-11-13 02:40:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Nov 2003, J. Boro wrote:
    [...]
    >+ No więc który z moich pomysłów będzie lepszy ?

    Tak w pierwszym przybliżeniu - ja bym postawił na zamknięcie
    DG w styczniu (po przekazaniu majątku).

    >+ A może jeszcze inny sposób się znajdzie?

    ...właśnie... ustawodawca chyba nie przewidział.
    Jest droga spadkowa, ale do tego trzeba koniecznie
    umrzeć więc może nie polecam do stosowania "na już" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)