  • 1. Data: 2006-05-20 09:41:47
    Temat: Jaką formą opodatkowania wybrać
    Od: "Kasia" <c...@w...pl>

    Witam !
    Zamierzam otworzyć zakład fotograficzny. Niewielkie studio portretowe, kupić
    maszynę do fotek (także wysyłka przez internet) i sprzedaż artykułów
    (albumy, ramki i takie tam) ewentualnie kserokopiarka. I teraz pytanko jaka
    forma opodatkowania waszym zdaniem jest dla mnie najkorzystniejsza. Sprzęt
    dopiero kupię, więc wielkie wydatki które chciałabym wrzucić w koszty.
    Zamierzam na początek sama prowadzić księgowość (ewentualnie coś pomogą
    znajomi). Wydaje mi się że być Vatowcem warto bo trochę sprzętu kupię (zwrot
    Vat). Co radzicie.
    Pozdrawiam Kasia

  • 2. Data: 2006-06-03 07:53:21
    Temat: Re: Jaką formą opodatkowania wybrać
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 May 2006, Kasia wrote:

    > ramki i takie tam) ewentualnie kserokopiarka. I teraz pytanko jaka forma
    > opodatkowania waszym zdaniem jest dla mnie najkorzystniejsza. Sprzęt dopiero
    > kupię, więc wielkie wydatki które chciałabym wrzucić w koszty.

    Hm... No to nad czym się zastanawiać?
    Skoro koszty są "mierzalne" to chyba ryczałt warunku nie spełnia
    "wrzucić w koszty" nie ma jak (a tego chcesz).
    Patrzymy na "skalę" i "liniowo": myślisz że *my* wiemy czy zarobisz
    więcej niż jakieś 40 000..50 000 zł? (*zarobisz*, czyli dochodu)
    I czy rozliczasz się wspólnie z małżonkiem?

    > Co radzicie.

    Nic!
    Że po poradę trzeba do doradcy jest w wątku obok :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)