  • 1. Data: 2003-05-16 19:49:00
    Temat: Jaka grzywna za niepłacenie podatków terminowo
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    Witam

    Otrzymałem wezwanie z US do stawienia się celem nałożenia mandatu karnego na
    podstawie Art. 57. § 1. "Podatnik, który uporczywie nie wpłaca w terminie
    podatku, podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe"
    Czy ktoś z Państwa może wie jakiej wysokości jest ta grzywna i czy mozna się
    jakoś z tego wytłumaczyć. Podatków nie płacę terminowo z powodów zatorów
    płatniczych moich klientów. Czy ktos ostatnio został ukarany na podstawie
    przytoczonego artykułu ?
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-05-20 22:51:22
    Od: "Macio" <m...@p...com>

    Juz się dowiedziałem - 300 zł Mandat lub skierowanie do sądu. I to jest
    ostatnie ostrzeżenie, nastepnego mandatu nie będzie. I wogóle argument o
    niepłaceniu przez klientów nie ma znaczenia. Przepis jest przepis i kara się
    należy. Tylko tak sobie myslę że kara to ma spełniac jakiś cel no np.
    dyscyplinujący a w tym przypadku to nijak mnie to nie zdyscyplinuje bo nie mam
    i już. Tak więc kara to czy nie ?

  • 3. Data: 2003-05-20 23:05:54
    Od: "Marek" <c...@w...pl>

    eheheh wesola ta polska :) jak bys mial pieniadze to pewnie bys zaplaci ten
    podatek odrazu bo co by ci zalezalo... a skoro nie miales to nie zaplaciles
    i jeszcze dostales kare.... cos tu niegra w tym kraju... moze powinni jakis
    inny sposob wymyslec..

  • 4. Data: 2003-05-21 08:27:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2003, Marek wrote:

    >+ eheheh wesola ta polska :) jak bys mial pieniadze to pewnie bys zaplaci ten
    >+ podatek odrazu bo co by ci zalezalo... a skoro nie miales to nie zaplaciles
    >+ i jeszcze dostales kare.... cos tu niegra w tym kraju...

    Z grubsza się zgadza, ale tylko z grubsza. Problemem jest to iż jemu
    nie płacą, a nie że on nie ma. Przyjęcie takiej zasady jak literalnie
    zapisałeś (ochrony tych co "nie mają") błyskawicznie kończyłoby się
    tym że "nikt nic nie ma" (bo przepił :>) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-21 22:05:16
    Od: Tomasz Murawski <t...@a...pl>

    Hej!
    On Wed, 21 May 2003 00:51:22 +0200, "Macio" <m...@p...com>
    wrote:
> [...]
    >należy. Tylko tak sobie myslę że kara to ma spełniac jakiś cel no np.
    Masz duzo racji, sam znam to z autopsji, ze trzeba bylo najpierw
    wylozyc kase z wlasnej kieszeni placac podatek, a potem klient placil
    itp. itd. Ale z drugiej strony sa teraz mozliwosci np. rozliczanie sie
    kasowe ktore z takich sytuacji pozwala chyba wybrnac? (Sam nie
    probowalem i mecze sie dalej placac podatki kasa z jednego zlecenia
    pieniedzmi z innego - tzn. probujac utrzymac plynnosc finansowa).
    Pozdrawiam
    Bear