  • 1. Data: 2022-09-28 06:42:19
    Temat: KAS już zajmuje prywatne konta
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/skarb
    owka-weszla-jej-na-konto-i-zablokowala-dostep-do-pie
    niedzy-nie-dostalam-nawet/zbdjmmr

    Pani Iwona w ostatnich dniach straciła dostęp do prawie wszystkich
    swoich pieniędzy, ale nie padła ofiarą oszustwa. Blokady dokonała
    skarbówka, która bez wiedzy kobiety prześwietliła jej konto. -- Nie
    dostałam nawet pół pisma w tej sprawie -- mówi w rozmowie z Business
    Insider Polska rozżalona czytelniczka.

  • 2. Data: 2022-09-28 14:17:43
    Temat: Re: KAS już zajmuje prywatne konta
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Henryk,

    Wednesday, September 28, 2022, 6:42:19 AM, you wrote:

> [...]

    > skarbówka, która bez wiedzy kobiety prześwietliła jej konto. -- Nie
    > dostałam nawet pół pisma w tej sprawie -- mówi w rozmowie z Business

    Przecież to normalne. Banki dostają polecenie systemowe bezpośrednio a
    dłużnicy polecony po tygodniu - żeby nie było możliwości ukrycia
    pieniędzy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-09-28 23:29:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Przecież to normalne. Banki dostają polecenie systemowe bezpośrednio a
    > dłużnicy polecony po tygodniu - żeby nie było możliwości ukrycia
    > pieniędzy.

    Ale ona nie jest dłużniczką tylko potencjalnie będzie.

    "Dowiedziała się jedynie, że problem dotyczy wspomnianych przelewów od partnera na
    czynsz
    za mieszkanie. Skarbówka chce sprawdzić, czy nie jest to darowizna, a więc czy nie
    należałoby od tego zapłacić podatku."

  • 4. Data: 2022-09-29 00:57:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello m4rkiz,

> [...]
    > od partnera na czynsz za mieszkanie. Skarbówka chce sprawdzić, czy
    > nie jest to darowizna, a więc czy nie należałoby od tego zapłacić

    Nie mogła powiedzieć, że to z własnego nierządu? Nie podlega
    podatkowi.

    A tak poważniej - dziękować PiSowu za bandyckie prawo. Jak
    głosowaliście, tak macie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-10-15 20:55:35
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Nie mogła powiedzieć, że to z własnego nierządu? Nie podlega
    > podatkowi.

    To jest znakomity pomysł, aby wyprać kase z nielegalnych transakcji.
    Wystarczy kobieta, która tak zezna i wszyscy jej uwierzą ?

  • 6. Data: 2022-10-15 22:46:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2022 o 20:55, Henryk Hajdan pisze:

    > To jest znakomity pomysł, aby wyprać kase z nielegalnych transakcji.
    > Wystarczy kobieta, która tak zezna i wszyscy jej uwierzą ?

    To jest dowcip, który z realiami nie ma nic wspólnego. Dochód pochodzący
    z nieudokumentowanego źródła jest opodatkowany w 75% (chyba, bo nie chce
    mi się sprawdzać)

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-10-16 18:43:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Henryk,

    Saturday, October 15, 2022, 8:55:35 PM, you wrote:

    > To jest znakomity pomysł, aby wyprać kase z nielegalnych transakcji.
    > Wystarczy kobieta, która tak zezna i wszyscy jej uwierzą ?

    Trzeba uprawdopodobnić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2022-10-16 18:47:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Saturday, October 15, 2022, 10:46:25 PM, you wrote:

    > To jest dowcip, który z realiami nie ma nic wspólnego.

    Nieprawda.

    > Dochód pochodzący z nieudokumentowanego źródła jest opodatkowany w
    > 75% (chyba, bo nie chce mi się sprawdzać)

    Poza nierządem. Państwo nie może czerpać dochodów zakazanych prawem -
    czerpanie dochodów z cudzego nierządu jest karalne. Ponieważ sam
    nierząd nie jest czynem zabronionym - państwo nie może ogłosić
    przepadku.

    Jedynym problemem jest uprawdopodobnienie źródła przychodów. Były już
    takie sprawy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2022-10-16 19:03:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Poza nierządem. Państwo nie może czerpać dochodów zakazanych prawem -
    > czerpanie dochodów z cudzego nierządu jest karalne.

    Podatek nie jest dochodem, tylko daniną publiczną. Nie jest również
    korzyścią. To, że gdzieś jakiś sąd nawet wpadł na taki niedorzeczny
    pomysł, to nie znaczy, ze miał rację.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-10-17 00:28:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Sunday, October 16, 2022, 7:03:10 PM, you wrote:

    > Podatek nie jest dochodem, tylko daniną publiczną. Nie jest również
    > korzyścią. To, że gdzieś jakiś sąd nawet wpadł na taki niedorzeczny
    > pomysł, to nie znaczy, ze miał rację.

    Sąd wpadł na pomysł zażądania uprawdopodobnienia źródła dochodów. Nie
    udało się to i poszedł podatek 75%. Prawnicy nie mają najmniejszych
    wątpliwości co do tego, że dochody z własnego nierządu nie podlegają
    opodatkowaniu.

    --
    Best regards,
    RoMan