  • 1. Data: 2006-09-23 22:38:03
    Temat: KOMIS
    Od: "> Prezes Damian <" <e...@w...pl>

    Witam!

    jestem na etapie otwierania komisu samochodowego, czytam dowiaduje i mam
    pytania odnosnie rozliczen
    z tranzakcji za moim posrednictwem.
    Czy dobrze mysle? :
    1) Przyjmuje od goscia z ulicy auto, za ktore on chce 1000 zl
    2) Wystawiam mu umowe przyjecia w komis (umowa komisu nr 1/K/06, na umowie
    wyszczegolnione ze musze zaplacic za auto gosciowi 1000 zl)
    3) Przychodzi klient, kupuje auto - wystawiam my Fakture Vat Marza/Komis
    nr.1/VM/06) na ktorym widnieje kwota do zaplaty 1100 zl (100 zl to moj
    zarobek)
    na fakturze widnieje definicja, ze MOJA FIRMA dzialajac na podstawie umowy
    1/K/06 zawartej z WSTAWIAJACYM DO KOMISU sprzedala
    KLIENTOWI samochod itp. itd.
    Czy w tym wypadku musze dawac KLIENTOWI umowe komisu (1/K/06) ?
    4) Wystawiam paragon ze stawka ZW. na kwote 1100 zl ( i co mam zrobic z tym
    paragonem? komu mam go dac, czy tylko podpiac pod fakture sprzedazy?)
    5) Przychodzi WSTAWIAJACY DO KOMISU i wyplacam mu 1000 zl, on mi to
    kwituje,a ja drukuje paragon PROWIZJA na 100 zl i stawka 22%
    ps. czy ten paragon musze dac gosciowi wstawiajacemy do komisu?

    -czy wszystko dobrze wymyslilem-?

    Jezeli bede skupowal auto od goscia z ulicy to
    postepuje tak samo, tylko ze wystawiam umowe skupu (zamiast umowy komisu) i
    przy sprzedaniu
    wystawiam fakture vat marza (bez dopisku komis).
    Ale pytanie - czy rozliczam sie i nabijam na kase tak samo?
    Wiem ,ze dochodzi jeszcze kwestia PCC (musze go oplacic) i tu mam pytanie.
    Program do obslugi komisu jaki zakupilem na umowie skupu drukuje takie cos:
    http://www.newcar.pl/1.jpg
    i co teraz? Co to jest za rejestr PCC i jak go oplacic?

    Pozdr.
    Damian

  • 2. Data: 2006-09-24 11:47:45
    Temat: Re: KOMIS
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "> Prezes Damian <" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwituje,a ja drukuje paragon PROWIZJA na 100 zl i stawka 22%
    > ps. czy ten paragon musze dac gosciowi wstawiajacemy do komisu?

    w zasadzie tak.
    Chociaż ogólnie ten komis to nie na stawce zw. tylko nie podlega - w pismach
    fachowych sugerują założenie nowej grupy podatkowej na kasie fiskalnej -
    "nie podlega".
    Wg mnie nie musisz dawać kopii umowy kupującemu. Twoja marża to Twoja
    tajemnica handlowa i kupujący nie musi jej znać.
    ad. 4 Rozumiem, że kupujący chce fakturę VAT. Wtedy paragon podpinasz do
    kopii faktury, zebyś dwa razy nie dokumentował sprzedaży.
    Aha rozumiem, że chcesz być opodatkowany jako VAT marża, tak? To zobacz
    sobie, jak wygląda faktura VAT marża - zobaczysz, że tam wystawiasz tylko
    kwotę do zapłaty przez klienta i nie ma miejsca na przyznawanie się do
    marży - nie ma też miejsca na wpisanie, od kogo jest ten samochód (chyba).

    ad. 5. W ustawie o VAT jest napisane w jakim terminei najpóźniej musisz
    zafiskalizować marżę. Na pewno nie musisz dawać tego paragonu komisantowi.
    Najlepiej wpiąć ad acta, bo przecież to to marża jest dla Ciebie przychodem
    podatkowym i przychodem z punktu widzenia ustawy o VAT (jeśli jesteś
    opodatkowany VAT marża -bodajże art. 120 ustawy).

    Ja pracowałam w komisie z art. narciarskimi i w praktyce to tę marżę
    naliczaliśmy nie później niż do końca miesiąca w którym nastąpiła sprzedaż -
    pilnowanie, czy klient przyszedł już odebrać kwotę za towar wstawiony do
    komisu było zbyt uciążliwe. Babki z kontroli VAT nie stawiały oporu w tej
    kwestii.

> [...]
    > cos:
    > http://www.newcar.pl/1.jpg
    > i co teraz? Co to jest za rejestr PCC i jak go oplacic?

    tu masz wzór tego rejestru http://firma.onet.pl/1291,1106715,ewidencje.html
    Po prostu, jak wartość umowy przekracza 1000 zet, to płacisz 2% - wypełniasz
    ze sprzedawcą PCC-1 bodajże i wysyłasz do US i wpłacasz na konto US kwotę.

    Magdi