  • 1. Data: 2009-05-06 21:23:24
    Temat: KOP -- kwit z parkingu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy można wliczyć w KUP kwit parkingowy, który nie jest fakturą?
    Nie jest wystawiony na konkretną firmę a jedynie mówi o poniesionym
    koszcie i wskazuje jaką procentowo część z tego kosztu stanowi VAT?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-05-07 05:22:24
    Temat: Re: KOP -- kwit z parkingu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Eneuel Leszek Ciszewski w <news:gtsv4j$ae5$1@inews.gazeta.pl>:

    > Czy można wliczyć w KUP kwit parkingowy, który nie jest fakturą?
    > Nie jest wystawiony na konkretną firmę a jedynie mówi o poniesionym
    > koszcie i wskazuje jaką procentowo część z tego kosztu stanowi VAT?

    Nie. Można za to do PKPIR wpisać DW

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-05-07 10:49:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "'Tom N'" 0...@i...dyndns.org.invalid

    > Nie. Można za to do PKPIR wpisać DW

    Łom@ko... (znaczy --> łomatko)

    A co to jest PKPIR (jeszcze mogę się domyśleć, ale wolę zapytać) i co to jest DW?...
    Kwity opiewają nie piękno krajobrazu, lecz opiewają na 26 złotych każdy...
    (a mam dwa takie i pewnie będzie ich więcej)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-05-07 11:02:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 May 2009 12:49:00 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > A co to jest PKPIR (jeszcze mogę się domyśleć, ale wolę zapytać) i co to
    > jest DW?... Kwity opiewają nie piękno krajobrazu, lecz opiewają na 26
    > złotych każdy... (a mam dwa takie i pewnie będzie ich więcej)

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

    § 14. 1. Na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych
    kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i
    podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne),
    określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i
    wartość, a w innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i
    wysokość kosztu (wydatku).

    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:

    9) wydatków związanych z parkowaniem samochodu w sytuacji, gdy są one
    poparte dokumentami nie zawierającymi danych, o których mowa w § 12 ust.
    3 pkt 2; podstawą wystawienia dowodu wewnętrznego jest bilet z
    parkometru, kupon, bilet jednorazowy załączony do sporządzonego dowodu.

  • 5. Data: 2009-05-07 21:07:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "jureq" gtuf4n$o2u$...@n...onet.pl

> [...]
    > 3 pkt 2; podstawą wystawienia dowodu wewnętrznego jest bilet z
    > parkometru, kupon, bilet jednorazowy załączony do sporządzonego dowodu.

    Czyli można odliczyć te kwity z parkingu? :)
    15 złych nie chodzi piechotą. :)

    Jeśli niedobrze zrozumiałem, proszę o korektę.
    Do 20 kwietnia jest jeszcze trochę czasu. :)

    Dzięki serdeczne.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2009-05-08 10:50:39
    Od: Piotr NetExpert <p...@n...wytnijabywyslac.net.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czyli można odliczyć te kwity z parkingu? :)
    > 15 złych nie chodzi piechotą. :)

    można

    > Jeśli niedobrze zrozumiałem, proszę o korektę.
    > Do 20 kwietnia jest jeszcze trochę czasu. :)

    Fakt. Nieco ponad 11 miesięcy ;-)
    --
    pozdrawiam
    Piotr Szafarczyk

    http://www.netexpert.pl

  • 7. Data: 2009-05-08 11:27:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr NetExpert" gu12q0$sdg$...@n...task.gda.pl

    > można

    Dzięki.

    > Fakt. Nieco ponad 11 miesięcy ;-)

    Do 20 maja -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach... ;)

    Za 15 złotych (odliczonych) kupię kilka litrów paliwa i przejadę
    jakieś 70 km... Tym samym zasilę kiesę Państwa polskiego akcyzą...

    VAT i dochodowy odliczę, bo na stacji nikt nie sprawdza numerów
    rejestracyjnych. Jak zaczną sprawdzać -- przestanę tak jeździć
    i będę ciułać. :)

    Fiskus musi więc wybrać -- akcyza lub nic. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-05-08 11:37:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > rejestracyjnych. Jak zaczną sprawdzać -- przestanę tak jeździć
    > i będę ciułać. :)
    >
    > Fiskus musi więc wybrać -- akcyza lub nic. :)

    VAT-u to raczej nie odliczysz, całość pójdzie (jako kwota brutto) do KPiR.

    (Chyba) jedynym kwitem bez danych nabywcy, funkcjonującym jak FV, jest
    bilet za przejazd autostradą.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-05-08 12:26:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 May 2009 13:37:50 +0200, Piotrek napisał(a):

    > (Chyba) jedynym kwitem bez danych nabywcy, funkcjonującym jak FV, jest
    > bilet za przejazd autostradą.

    To nawet nie wiedziałem. Są jeszcze bilety PKP, PKS itp.

  • 10. Data: 2009-05-08 12:40:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-05-2009 o 13:37:50 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > (Chyba) jedynym kwitem bez danych nabywcy, funkcjonującym jak FV, jest
    > bilet za przejazd autostradą.

    Dodać można, że na szczęście chodiz o formalną autostradę, a nie o rzeczywistą.
    Inaczej za A4 nie dałoby się odliczać :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek