  • 1. Data: 2006-05-31 13:17:17
    Temat: [KPiR/VAT] Serwer (usluga) w USA
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    Witam!

    Troche pogoglalem ale w zasadzie nic nie znalazlem (oprocz
    http://tinyurl.com/lvq8o ktory nie ma u mnie zastosowania).

    Pytanie: jak zaksiegowac w KPiR, co zrobic z VATem, wystawic DW i podpiac
    invoice'a? w przypadku (comiesiecznego) zakupu serwera dedykowanego (tj.
    serwer i abonament na niego;) ) w USA?

    dowod zakupu: moge sobie wydrukowac tzw. invoice'a
    platnosc: place internetowa karta z prywatnego konta

    Bede bardzo wdzieczny za pomoc. To moj pierwszy miesiac z KPiR i czuje sie
    jeszcze troche niepewnie ;)

    pozdrawiam
    Mirek

  • 2. Data: 2006-06-08 16:50:03
    Temat: Re: [KPiR/VAT] Serwer (usluga) w USA
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 31-05-2006 o 15:17:17 mirek <m...@n...w.pl> napisał:

> [...]
    > platnosc: place internetowa karta z prywatnego konta
    >
    > Bede bardzo wdzieczny za pomoc. To moj pierwszy miesiac z KPiR i czuje

    W rozporządzeniu MF o prowadzeniu KPiR jest zapisane jak ma wygladac dowód
    wewnętrzny, co ma na nim być i czego może dotyczyć w przypadku opisywania
    nim kosztów. Poczytaj to będziesz wiedział albo będziesz bliżej światła :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-09 07:02:11
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    t <r...@o...pl> wrote in news:op.tat6dpdb5o25xk@serwer:

> [...]
    > dowód wewnętrzny, co ma na nim być i czego może dotyczyć w przypadku
    > opisywania nim kosztów. Poczytaj to będziesz wiedział albo będziesz

    juz sobie poradzilem. faktura wewnetrzna + vat.

  • 4. Data: 2006-06-09 07:31:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mirek wrote:

    > juz sobie poradzilem. faktura wewnetrzna + vat.

    Skoro już tak rozebrałeś temat na drobne, to bardzo proszę podaj
    przepis z którego wynika konieczność rozliczenia fakturą wewnętrzną
    podatku VAT od zakupu usługi poza granicami kraju.

  • 5. Data: 2006-06-09 09:40:11
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in news:e6b87s$nj6$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Skoro już tak rozebrałeś temat na drobne, to bardzo proszę podaj
    > przepis z którego wynika konieczność rozliczenia fakturą wewnętrzną
    > podatku VAT od zakupu usługi poza granicami kraju.

    ok. niech zostanie w archiwum.
    (wiadomosci te wygooglalem odraz uzyskalem od znajomego radcy podatkowego).

    to jest po prosty zwykly import uslug z poza ue wiec obowiazek
    opodatkowania spoczywa w kraju nabywcy czyli w polsce.

    robisz fv wewnetrzna, %vat na usluge wg polskiej stawki (u mnie 22%),
    dolaczasz jakis dowod zaplaty (u mnie wydruk obciazenia karty) i
    amerykanskiego invoice'a.

    w vat7 ujmujesz to w polach
    34 import uslug podstawa
    35 import uslug podatek
    46 nabycie uslug podstawa
    47 nabycie uslug podatek

    vat nalezny - import uslug
    vat do odliczenia - nabycie towarow i uslug pozostalych

    a konkretnych przepisow szukaj w odp. ustawach. calkowicie ufam radcy
    podatkowemu ;) i wiem, ze jest to prawidlowy sposob. (tym bardziej, ze ten
    radca pracuje w miedzynarodowej firmie zajmujacej sie handlem i robienie
    takich rozliczen to codziennosc).

    aha. na tej fv wew. ujmujesz jeszcze walute i rozliczenie kursu. jak to sa
    rozne daty otzymania i zaplacenia to sprawa sie komplikuje i najpierw
    placisz potem ew. robisz korekty w kursie itp. kupa zmarnowanego czasu.

    M.

  • 6. Data: 2006-06-09 10:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jun 2006, cef wrote:

    > Skoro już tak rozebrałeś temat na drobne, to bardzo proszę podaj
    > przepis z którego wynika konieczność rozliczenia fakturą wewnętrzną
    > podatku VAT od zakupu usługi poza granicami kraju.

    IMVHO przy imporcie usługi liczy się nie gdzie jest zakupiona ale
    gdzie przepis ustanawia miejsce jej wykonania.
    A tu są same wyjątki, więc po czepieniu się kwestii formalnej
    przezornie ucichnę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-06-09 10:59:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@n...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > to jest po prosty zwykly import uslug z poza ue wiec obowiazek
    > opodatkowania spoczywa w kraju nabywcy czyli w polsce.

    Zapyataj go o paragraf, bo tak z głowy to ja też
    zawsze moge powiedzieć, ale jak przychodzi do pytań,
    to się robi pusto.
    W ustawie w art 2 pkt 9) jest zdefiniowany import usług,
    ale jakoś w art 5 nie widzę, żeby podlegał opodatkowaniu.

    Podobnie z faktem wystawiania faktur wewnętrznych.
    Niby fakt wystawiania wynika z art 106.7
    ale jak się bliżej przyjrzeć, to w przypadkach z art 7.2 i 8.2
    oraz WNT są to wyraźnie w ustawie zapisane przypadki
    czynności opodatkowanych.
    Rozporządzenie w par 25.1 pkt 2) też tylko napomyka o tym, że faktury
    wystawiane z tytułu importu usług mogą coś tam zawierać.

    Jedyne co wynika z definicji imoprtu usług, to fakt, że usługobiorca takich
    usług
    staje się podatnikiem. Ale wg ustawy, to nie on dokonuje importu, bo import
    usługi wg ustawy to świadczenie usług.

    Przyzwyczailiśmy się, że my wykonując tu w kraju różne usługi
    zgodnie z naszą ustawą niepodlegające pod VAT
    spychamy obowiązek rozliczenia podatku na nabywcę.
    Zakładamy, że w ich przepisach jest taki obowiązek i
    to już zmartwienie nabywcy.
    Od naszej strony patrząc, taki obowiązek nakłada
    nasza ustawa wprost w przypadku np
    wewnątrzwspólnotowego nabycia.
    Dlatego pytam: gdzie w naszej ustawie jest zapis,
    że ja jako nabywca usług od podmiotu zagranicznego
    jestem zobowiązany do rozliczenia podatku?
    Nie chodzi o to co można wg ustawy ustalić, że miejscem
    wykonania/opodatkowania usługi
    jest ten czy inny kraj, ale o tym kto ma opodatkować.

    To wzbudza raczej moją nieufność :-)

  • 8. Data: 2006-06-09 11:04:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > IMVHO przy imporcie usługi liczy się nie gdzie jest zakupiona ale
    > gdzie przepis ustanawia miejsce jej wykonania.

    Idąc dalej tym tropem:
    gdzie ustawa nakazuje rozliczenie podatku właśnie mnie
    jako nabywcy? Ustalmy, że miejscem
    wykonania jest Polska? A co ze wskazaniem w ustawie
    podmiotu zobowiązanego do rozliczenia podatku?

  • 9. Data: 2006-06-09 11:22:25
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in

    > Zapyataj go o paragraf, bo tak z głowy to ja też

    niestety nie mam juz mozliwosci, przynajmniej na obecna chwile.

    rzuc okiem np. tutaj:
    http://www.portalfk.pl/?iid=196
    (uh, chyba platne :/)

    > To wzbudza raczej moją nieufność :-)

    u mnie wrecz odwrotnie.

    i troche z googla:
    http://www.deloitte.com/dtt/article/0,1002,sid%253D1
    2136%2526cid%253D99223,
    00.html
    na samym dole USŁUGA KUPIONA DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

    wiecej nie pomoge bo nie jestem biegly w tych sprawach ;)

    M.

  • 10. Data: 2006-06-09 11:31:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > rzuc okiem np. tutaj:
    > i troche z googla:
    > na samym dole USŁUGA KUPIONA DROGĽ ELEKTRONICZNĽ

    Takich artykułów, to ja się już sporo naczytałem.
    W każdym powtarzają, że trzeba rozpoznać import
    usług i opodatkować z tego tytułu.
    Dlatego się pytam skąd Ci wszyscy autorzy artykułów i doradcy
    biorą takie przekonanie? Gdzie ustawa wspomina
    coś o opodatkowaniu importu usług?
    Może w Dyrektywie VI to jest?