  • 1. Data: 2006-05-31 13:19:18
    Temat: Darmowe dodatki (RP, info)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060530/p
    rawo/prawo_a_4.html
    Odrzucenie apelacji przez NSA: jak podatnik klientowi daje *prezent*
    to musi od niego naliczyć i odprowadzić VAT.
    IMO istotne wskazanie: "Władze skarbowe nie mogš ingerować w warunki
    sprzedaży."
    "Jeżeli zatem sam podatnik napisał w warunkach promocji, że płyty VHS sš
    prezentami dla klientów, powinien zapłacić od nich VAT"

    Wniosek: "telefon za złotówkę" generuje 22gr VATu.
    "Telefon za darmo do pakietu" generuje VAT od "ceny rynkowej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2006-05-31 14:11:42
    Temat: Re: Darmowe dodatki (RP, info)
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >
    > Wniosek: "telefon za złotówkę" generuje 22gr VATu.
    > "Telefon za darmo do pakietu" generuje VAT od "ceny rynkowej".

    Ale z kolei prezenty do 5 zlotych mozna rozdawac do woli... Z tego co
    gnebilem temat kiedys tak wynikalo...

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-05-31 21:29:11
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    >
    > Wniosek: "telefon za złotówkę" generuje 22gr VATu.
    > "Telefon za darmo do pakietu" generuje VAT od "ceny rynkowej".

    Co innego mnie teraz zastanowiło.
    Jakiś czas temu była głośna sprawa piekarza, który oddawał chcel i z tego
    tytułu musiał odprowadzić sporo VATu. A co by było, gdyby on ten chleb
    sprzedawał w cenie ustalonej z odbiorcą za 1gr netto? Skoro strony mogą
    dowolnie kształtować zasady sprzedaży (w tym wg mnie i ceny)...
    Tym bardziej, że w uzasadnieniu wyroku sędzia mówi "Władze skarbowe nie mogą
    ingerować w zasady sprzedaży, nazywać jej przedmiotu inaczej niż podatnik.
    Mogą natomiast oceniać, czy sprzedający prawidłowo zakwalifikował ów
    przedmiot." Zakwalifikował - a nie wycenił.

    Jak dobrze pamiętam to tego VATu było coś około 200 tys zł. Chleb jest chyba
    na 7%, zakładam cenę rynkowa na 2zł. Gdyby sprzedał go za1gr, to do zapłaty
    wyszłoby mu około 1000zł. A to myslę, że i instytucje obdarowane by mu
    dorzuciły :)

    Co o tym myślicie?

  • 4. Data: 2006-06-04 18:07:19
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net> napisał w
    wiadomości news:447e0aa2$1@news.vogel.pl...
> [...]
    > podatnik. Mogą natomiast oceniać, czy sprzedający prawidłowo
    > zakwalifikował ów przedmiot." Zakwalifikował - a nie wycenił.

    zaraz pewnie znalazł by się życzliwy inaczej i piekarz miał by kłopoty w
    związku ze sprzedażą w cenach dampingowych

> [...]
    > zapłaty wyszłoby mu około 1000zł. A to myslę, że i instytucje obdarowane

    jesli by tak rozumować, to przecież mógłby tez sprzedawać pakiety np. po 10
    chlebów za 1gr. zawsze ro 900pln w kieszeni :-)

    WojtekPL

  • 5. Data: 2006-06-05 11:18:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jun 2006, it was written:

    > Użytkownik "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>
    >
    > zaraz pewnie znalazł by się życzliwy inaczej i piekarz miał by kłopoty w
    > związku ze sprzedażą w cenach dampingowych

    A co złego jest w sprzedaży po cenach dumpingowych, oczywiście
    zakładając że sprzedający nie jest monopolistą oraz nie prowadzi
    "dumpingu właściwego" (czyli nie eksportuje)?

    Przyznam że czytałem (tu) niedawno wątek z dyskusją pt. "ale on
    sprzedawał taniej i *może* bo jest to uzasadnione przez to że
    hipermarket w okolicy też sprzedaje taniej"...
    Tia, ja rozumiem że "przyszedł US i się czepia".
    Ale co to ma do prawa? :)

    Dlatego teraz też spytam: a jakie kłopoty może mieć mały
    przedsiębiorca z powodu "dumpingowych cen"?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-06-06 06:36:41
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    > On Sun, 4 Jun 2006, it was written:

    > Dlatego teraz też spytam: a jakie kłopoty może mieć mały
    > przedsiębiorca z powodu "dumpingowych cen"?

    przytoczony tu piekarz już żadnych :-(
    2 dni temu widziałem z nim wywiad. stał się bankrutem.
    12 osób straciło pracę. obdarowywani systematycznie stracili chelb.
    massssakra. urzędas z US Wrocław stwierdził przed kamerami: że przecież był
    winny.

    WP

  • 7. Data: 2006-06-06 06:47:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    WojtekPL <logo[USUN_TO]@op.pl> wrote:

> [...]
    > 12 osób straciło pracę. obdarowywani systematycznie stracili chelb.
    > massssakra. urzędas z US Wrocław stwierdził przed kamerami: że przecież był

    Wiesz, ja gdzieś czytałem, że biednym to on rozdawał tylko trochę chleba,
    a parę razy więcej sprzedawał na lewo i że to o to się US przyczepił.

    P.

  • 8. Data: 2006-06-06 16:30:56
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: Pine.WNT.4.60.0606051314220.3856@athlon,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:

    > Dlatego teraz też spytam: a jakie kłopoty może mieć mały
    > przedsiębiorca z powodu "dumpingowych cen"?

    Urzedasy moga sie czepiac...

    Co mógł zrobić przedsiębiorca prowadzący spory sklep w małej miejscowości, w
    której wybudowano supermarket? Ponieważ nie chciał wypaść z rynku, obniżył
    ceny. Było to możliwe dlatego, że zmniejszył własne koszty: część prac
    wykonywała rodzina, towar dowoził swoim samochodem, sam prowadził
    księgowość. Gdy przyszli do niego urzędnicy skarbowi, stwierdzili, że
    zaniżył ceny. Podzielili rynek na małe i duże firmy. Uznali, że niskie ceny
    są dopuszczalne tylko w hipermarkecie. Prowadzącemu sklep zaś je podwyższyli
    i oszacowali mu obroty. Czy mógł temu zapobiec?

    Nie. Z ekonomicznego punktu widzenia postąpił całkowicie poprawnie. Mógł
    jedynie przygotować przekonującą argumentację, z której wprost wynikałoby,
    że wysokość cen podyktowana jest wyłącznie warunkami rynku i nie odbiega od
    standardów. Warto też zaznaczyć, że organ nie może dzielić rynku według
    własnego uznania. Jeżeli w danej miejscowości supermarket stosuje ceny
    niższe, to nie wyobrażam sobie, aby w sądzie podatnik mógł przegrać spór.
    Oznaczałoby to bowiem zmuszanie go do postępowania wbrew logice i zasadom
    doświadczenia życiowego.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_060531/p
    rawo/prawo_a_9.html
    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc

  • 9. Data: 2006-06-06 21:04:08
    Od: "regent..." <r...@T...o2.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dlatego teraz też spytam: a jakie kłopoty może mieć mały
    > przedsiębiorca z powodu "dumpingowych cen"?

    http://www.infor.pl/dane/?serwis_isp=inforradzi&tres
    c=osoby_fizyczne&right=konsumenckie_warunki_sprzeda

    kara z uokik???
    problem jest w udowodnieniu wyprzedaży związanych z terminem
    przydatności - każdy termin może być zbyt krótki.

    --
    regent...
    (pracoholik...)