  • 1. Data: 2009-07-01 09:13:28
    Temat: KPiR leasing samochodu - nkup
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    Witam
    Czy mogę ponieść jakieś konsekwencje podatkowo / prawne biorąc leasing
    samochodu (korzystna stopa procentowa) na firmę (jednoosobowa działalność,
    KPiR) i nie ujmować rat leasingowych i innych kosztów (ubezp, ekspoloatacja)
    w księgach (faktury do kosza)?
    Potem wykupić przedmiot i sprzedać na zwykłą umowę kupna sprzedaży??

    Wydaje mi się, że jest to tylko forma umowy z firmą leasingową

    Wyjdzie mnie to sporo taniej od kredytu (preferencyjny leasing z małą marżą
    i tanim ubezpieczeniem), mniej biegania (proc. uproszczona) a mam już
    samochód w działalności, potrzeba drugiego byłaby trudna do udowodnienia.

    pozdrawiam
    Marek

    4202 (20090630) __________

  • 2. Data: 2009-07-01 09:27:13
    Temat: Re: KPiR leasing samochodu - nkup
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Auto wrote:
    > [...] mam już
    > samochód w działalności, potrzeba drugiego byłaby trudna do udowodnienia.

    A na czym miałaby polegać ta trudność, że tak z ciekawości spytam?

    Przy dwóch samochodach najprostsze wytłumaczenie to, że jednym jeździsz
    w dni parzyste a drugim w nieparzyste.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-07-01 09:33:39
    Od: "Auto" <m...@w...pl>

    > Przy dwóch samochodach najprostsze wytłumaczenie to, że jednym jeździsz w
    > dni parzyste a drugim w nieparzyste.
    >
    > Piotrek

    nie chcę przeginać, za mała firma - jednoosobowa, niezbyt duże obroty, to co
    jest kosztów starczy

    4202 (20090630) __________

  • 4. Data: 2009-07-01 09:41:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Auto wrote:

    > nie chcę przeginać, za mała firma - jednoosobowa, niezbyt duże
    > obroty, to co jest kosztów starczy

    Jest pięć dni w tygodniu i jest wielu klientów itd
    Jeszcze nie wiesz co to przegięcie ;-)

  • 5. Data: 2009-07-01 10:02:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Jest pięć dni w tygodniu i jest wielu klientów itd

    A nie siedem? ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-07-01 10:32:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:h2fcqo$s2o$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > A nie siedem? ;-)

    To idź i załatw cos w skarbowym w te dwa... ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-07-01 22:05:59
    Od: <s...@a...pl>

    > To idź i załatw cos w skarbowym w te dwa... ;-)

    Do skarbówki to o jakimś motorze powinien pomyśleć. Szybciej da się nim uciec i
    schować, jak będą gonić.