  • 1. Data: 2003-06-15 08:36:11
    Temat: Kasa mieszkaniowa
    Od: Marcin Klekowski<a...@c...edu.pl>

    Dzień dobry!

    Mój problem jest następujący.Zamierzam wykorzystać prawo do
    skrócenia okresu oszczędzania w kasie mieszkaniowej o 12 miesięcy
    (do 2 lat) z racji wykorzystania książeczki mieszkaniowej. Aby to zrobić
    kupiłem mieszkanie (w czerwcu kończę płatności w firmie
    deweloperskiej). W listopadzie b.r. miną dwa lata mojego
    oszczędzania w kasie mieszkaniowej ,ale wtedy płatności za
    mieszkanie będą już dokonane. Czy mimo to mogę te płatności uznać
    za sposób wykorzystania środków gromadzonych w kasie
    mieszkaniowej (wykorzystanie środków zgromadzonych w kasie
    mieszkaniowej w tym samym roku kalendarzowym co płatności za
    mieszkanie)? Mieszkanie częściowo sfinansowałem dzięki pieniądzom
    pożyczonym od rodziców.
    Jeśli odpowiedź brzmi nie, to jak można rozwiązać problem skrócenia
    okresu oszczędzania w kasie, o którym wspomniałem wyżej,
    warunkowany wykorzystaniem książeczki mieszkaniowej?
    Przypominam z kolei, że nie mogłem wykorzystać książeczki nie
    kupując najpierw mieszkania.
    To pachnie &#8222;paragrafem 22&#8221;, ale może istnieje jednak jakieś
    rozwiązanie.

    Z poważaniem
    Marcin Klekowski

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-06-17 08:24:36
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa
    Od: "dean" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Borykam się z podobny problemem: tzn. mieszkanie chce kupić w tym roku a
    pieniądze z kasy będą w następnym - myślę ze rozwiązaniem może będzie
    pożyczka którą można przecież splacić kasą mieszkaniową. Tylko jak teraz
    zrobić aby ta pozyczka nie byla z banku (itp) - bo to sa dodatkowe koszty,
    tylko pożyczka np. od rodziców??????

    dean