  • 1. Data: 2011-01-12 16:31:58
    Temat: Kiedy można przejść na zwolnienie podmiotowe VAT?
    Od: Brodka <b...@o...pl>

    Czy jeżeni nie przekroczyłam w 2010 roku obrotów w wysokości 100 000
    zł, to mogę przejść na zwolnienie podmiotowe w dowolnym dniu?

    Termin przejścia na zwolnienie VAT do 15 stycznia 2011 obowiązuje
    chyba tylko dla podatników, których obroty przekroczyły w 2010 r. 100
    000 zł, ale nie przekroczyły 150 000 zł?

  • 2. Data: 2011-01-12 22:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, Brodka wrote:

    > Czy jeżeni nie przekroczyłam w 2010 roku obrotów w wysokości 100 000
    > zł, to mogę przejść na zwolnienie podmiotowe w dowolnym dniu?

    Nie, bo VAT jest rozliczany miesięcznie.
    O ile przepisy nt. "wpadania" przewidują możliwość "wpadnięcia w locie"
    w trakcie miesiąca, to w drugą stronę nie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,10,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1 i 9, mogš zrezygnować ze zwolnienia
    okreœlonego w ust. 1 i 9, pod warunkiem pisemnego zawiadomienia o tym
    zamiarze naczelnika urzędu skarbowego przed poczštkiem miesišca,
    w którym rezygnujš ze zwolnienia, z tym [...]
    ---

    Nie chce mi się rozdłubywać przypadku, kiedy wrócić do zwolnienia
    w trakcie kwartału chce podatkik który rozlicza się kwartalnie
    (tak "na oko" co najwyżej "wyleci" na rozliczanie miesięczne)

    Jednocześnie:
    +++
    11. Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia od podatku lub
    zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wczeœniej niż po upływie
    roku, liczšc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia
    lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać
    ze zwolnienia okreœlonego w ust. 1.
    ---

    ...mam wąpliwości jak potraktować wybór zwolnienia w styczniu 2010
    (znaczy prawo do powrotu do zwolnienia). Na pierwszy rzut oka
    wygląda że nie ma...

    pzdr, Gotfryd