  • 1. Data: 2007-09-15 17:07:34
    Temat: Kolejność działań - zmiana zamieszkania i rejestracja DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Natknąłem się w archiwum na podobny problem, ale nie potrafiłem z odpowiedzi
    wywnioskować najlepszego rozwiązania dla mojej sytuacji.

    2 dni temu zmieniłem miejsce zamieszkania (z Bytomia na Poznań). Uzyskałem
    też dokument zameldowania czasowego. Obecnie działalności nie prowadzę,
    ale noszę się z zamiarem jej rejestracji w przyszłym tygodniu.
    Nie zmieniłem też jeszcze danych w US, a co za tym idzie podlegam jeszcze
    pod US w Bytomiu.

    Chciałbym zmienić US i zarejestrować DG już tu na miejscu, w Poznaniu.

    Czy powinienem najpierw wysłać NIP-3 z aktualizacją danych, zarejetrować
    działalność i po uzyskaniu REGON i konta firmowego, wysłać NIP-1
    identyfikacyjne, czy też jakaś inna kolejność byłaby bardziej
    optymalna?

    --
    Wojciech Bancer

  • 2. Data: 2007-09-15 17:24:49
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 15-09-2007 o 19:07:34 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > działalność i po uzyskaniu REGON i konta firmowego, wysłać NIP-1
    > identyfikacyjne, czy też jakaś inna kolejność byłaby bardziej

    imho wystarczy od razu nip-1

  • 3. Data: 2007-09-16 08:09:59
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > imho wystarczy od razu nip-1

    Tez tak mysle. Osoba fizyczna z DG to nadal osoba fizyczna.

    joan

  • 4. Data: 2007-09-16 13:51:21
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    :)

    Dnia Sat, 15 Sep 2007 19:24:49 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > imho wystarczy od razu nip-1

    Ja tylko dodam, gwoli ścisłości, bo gdybyś się nie "wyrobił" za szybko z
    tym rozpoczęciem działalności, to obowiązek zgłoszenia miejsca
    zamieszkania, a tym samym właściwości US, jako osoba fizyczna nie
    prowadząca DG powstaje do 30 dni.
    Wystarczy więc, że w przeciągu tego okresu zgłosisz tę działalność, to już
    faktycznie od razu NIP 1

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-09-16 14:42:29
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-09-2007 o 15:51:21 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > prowadząca DG powstaje do 30 dni.
    > Wystarczy więc, że w przeciągu tego okresu zgłosisz tę działalność, to

    Nawet lepiej - OF-nievatowiec, chocby miał zarejestrowaną DG - ma 30 dni
    an zgłoszenie.
    Więc jeśli pytający nie chce być vatmanem to ma całe 30 dni

  • 6. Data: 2007-09-16 15:45:14
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Sep 2007 16:42:29 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Nawet lepiej - OF-nievatowiec, chocby miał zarejestrowaną DG - ma 30 dni
    > an zgłoszenie.
    > Więc jeśli pytający nie chce być vatmanem to ma całe 30 dni

    A wiesz, że o tym nie pomyślałam? :)

    Gdyby był zarejestrowany wcześniej, to faktycznie luzik...
    Choć w tym przypadku, to rozpoczynając DG, to 30 dni czekać nie wypada,
    prawda? ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-09-16 16:01:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Jagna napisał(a):

    > A wiesz, że o tym nie pomyślałam? :)

    > Gdyby był zarejestrowany wcześniej, to faktycznie luzik...
    > Choć w tym przypadku, to rozpoczynając DG, to 30 dni czekać nie wypada,
    > prawda? ;>

    DG będę zakładać na początku rozpoczynającego się tygodnia (będę VATowcem),
    a zwlekać z rejestracją we wszystkich urzędach nie zamierzam. Po prostu
    chodziło mi o właściwą kolejność załatwiania. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 8. Data: 2007-09-16 16:13:23
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia 16 Sep 2007 18:01:40 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > DG będę zakładać na początku rozpoczynającego się tygodnia (będę VATowcem),
    > a zwlekać z rejestracją we wszystkich urzędach nie zamierzam. Po prostu
    > chodziło mi o właściwą kolejność załatwiania. :)

    No to niech MOC będzie z Tobą! ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna