  • 1. Data: 2007-11-17 07:40:26
    Temat: Kontrakt w Tunezji (poza EU) i podatki.
    Od: "nospam" <n...@n...com>

    Witam,

    Czy ktos poleci strone z jakimis informacjami na temat kontraktu
    zagranicznego i rozliczania podatku w Polsce? Chodzi o kontrakt poza EU, w
    Tunezji. Bo pracodawca nie placi za mnie podatku tylko przelewa mi cala
    kwote na konto i ja sam musze zaplacic podatek swoj.

    Szczegolnie chodzi mi o to:
    - czy to prawda, ze jak sie nie bedzie w Polsce dluzej niz 6 miesiecy to nie
    trzeba za ten okres placic dochodowego?
    - czy to prawda, ze podatek placi sie tylko od kwoty glownej zarobkow z
    kontraktu, a nie diet dziennych (per diem)?

    Dzieki za wszelka pomoc i sugestie!

  • 2. Data: 2007-11-17 08:38:42
    Temat: Re: Kontrakt w Tunezji (poza EU) i podatki.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nospam wrote:
> [...]
    >
    > Szczegolnie chodzi mi o to:
    > - czy to prawda, ze jak sie nie bedzie w Polsce dluzej niz 6 miesiecy to nie

    Nieprawda.
    Jak długo twoim zamiarem nie jest wyjechanie z Polski na stałe, tak
    długo jesteś zobowiązany płacić podatki w Polsce od całości swoich dochodów.
    Szczegółów co jest zwolnione z podatku a co nie, szukaj w umowie o
    unikaniu podówjnego opodatkowania pomiędzy Polską a Turcją.
    Nie mam zielonego pojęcia co tam jest i czy zarobek w Turcji jest
    zwolniony z podatku w Polsce czy nie i na jakich zasadach.

    6 misięcy działa w drugą stronę. Jeśli jesteś 6 miesięcy w Polsce jesteś
    zobowiązany zapłacić podatek w Polsce od całości swoich dochodów
    (dotyczy głównie obcokrajowców mieszkających w Polsce)

    > - czy to prawda, ze podatek placi sie tylko od kwoty glownej zarobkow z
    > kontraktu, a nie diet dziennych (per diem)?
    od całości dochodów. oczywiście przy założeniu, że umowa o unikaniu
    podwójnego opodatkowania nie określa tego inaczej. Ma priorytet nad
    ustawą o podatku dochodówych od osób fizycznych.

    Oddzielną sprawą jest prawo tureckie i twój obowiązek do płacenia
    podatku tam.

    Jeśli totalnie się pogubiesz szukaj doradcy podatkowego.

  • 3. Data: 2007-11-17 09:35:24
    Od: "nospam" <n...@n...com>

    > od całości dochodów. oczywiście przy założeniu, że umowa o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania nie określa tego inaczej. Ma priorytet nad ustawą
    > o podatku dochodówych od osób fizycznych.

    Hm, ale chodzi o to - ze ja te diety w sumie wydam - czy mam zatem zbierac
    rachunki za hotele, restauracje itd? Bo oczywiscie, troche zaoszczedze, ale
    tez i wiele wydam. A te diety to praktycznie polowa zarobkow - nie wiem wiec
    czy jest to dochod, czy nie jest....

    > Oddzielną sprawą jest prawo tureckie i twój obowiązek do płacenia podatku
    > tam.
    >
    > Jeśli totalnie się pogubiesz szukaj doradcy podatkowego.

    A gdzie takiego mozna znalezc?

    Dzieki!

  • 4. Data: 2007-11-17 14:56:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > unikaniu podówjnego opodatkowania pomiędzy Polską a Turcją.

    > Oddzielną sprawą jest prawo tureckie i twój obowiązek do płacenia podatku
    > tam.

    Turcja <> Tunezja

    To tak niejako przy okazji (merytorycznie bez znaczenia).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-11-17 17:39:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    > Turcja <> Tunezja
    >
    > To tak niejako przy okazji (merytorycznie bez znaczenia).

    punkt dla ciebie.

  • 6. Data: 2007-11-17 17:39:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    nospam wrote: