  • 1. Data: 2003-01-13 12:15:37
    Temat: Kontynuacja dużej ulgi budowlanej (starej)
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam
    Potrzebuję porady dotyczącej starej ulgi budowlanej.
    Dwa lata temu kupiłem mieszkanie i co roku dostaję zwrot podatku. Tymczasem
    sytuacja trochę się zmieniła i chcę je sprzedać i budować dom. Czy budując dom
    będę mógł dalej korzystać ze starej ulgi ? Czy mogę kupić najpierw ziemię, a
    później sprzedać mieszkanie (oczywiście jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie
    brzmi "tak")?
    Bardzo proszę Was o pomoc

    Pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2003-01-13 12:40:35
    Temat: Re: Kontynuacja dużej ulgi budowlanej (starej)
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > sytuacja trochę się zmieniła i chcę je sprzedać i budować dom.
    > Czy budując dom
    > będę mógł dalej korzystać ze starej ulgi ?

    wg mnie nie...
    Z ulgi korzysta sie raz w zyciu (z zalozenia), a do starej ponadto trzeba
    miec "prawa nabyte".

    > Czy mogę kupić najpierw ziemię, a
    > później sprzedać mieszkanie (oczywiście jeśli odpowiedź na pierwsze
    pytanie
    > brzmi "tak")?

    Kupic ziemie chyba Pan moze, bo na dzialke dalej jest ulga...

    > Bardzo proszę Was o pomoc

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-13 12:41:24
    Od: p...@p...onet.pl

    Rozumiem, że kwestia odliczenia za zakup działki to inna historia, ale prawo do
    ulgi posiadam, więc jest ono chyba "nabyte" ? Czy gdybym nie sprzedawała
    mieszkania, to coś by to zmieniło ?

  • 4. Data: 2003-01-13 12:54:45
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > mogę kupić najpierw ziemię, a później sprzedać mieszkanie (oczywiście
    > jeśli odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi "tak")?

    Tylko oczywiście prosze pamiętać o podatku od sprzedazy mieszkania który
    bedzie musiał Pan zapłacić jeśli sprzedaje Pan przed upływym 5 lat.

    galis

  • 5. Data: 2003-01-13 13:12:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    > Rozumiem, że kwestia odliczenia za zakup działki to inna historia, ale
    prawo do
    > ulgi posiadam, więc jest ono chyba "nabyte" ? Czy gdybym nie sprzedawała
    > mieszkania, to coś by to zmieniło ?

    Tak na moj "podatniczy los" inwestycja zostala zakonczona w momencie
    zasiedlenia mieszkana (albo jego odbioru) i "po ptokach..."

    Boguslaw