  • 1. Data: 2003-11-14 21:34:37
    Temat: Koszta w tym miesiącu powinny być większe ....
    Od: "Kudłaty" <b...@p...onet.pl>

    dla czego ??

    Mam jednoosobową działalność gospodarczą!
    W tym roku rozliczam się po raz pierwszy ( w sumie od Września )

    o co dokładnie chodzi z robieniem sobie kosztów i płaceniem w przyszłym
    miesiącu x2 ...
    tylko mi się o uszy obiło ... dajcie jakieś linki do stron może - poczytam ,
    albo proszę o odpowiedz na
    grupie lub na priva

    Dziękuję
    ADAŚ

  • 2. Data: 2003-11-14 22:12:56
    Temat: Re: Koszta w tym miesiącu powinny być większe ....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, Kudłaty wrote:

> [...]
    >+
    >+ o co dokładnie chodzi z robieniem sobie kosztów i płaceniem w przyszłym

    Po prostu: ponieważ podatek rozlicza się "rocznie", a jednocześnie
    wszystkie "papiery" z danego roku trzeba zebrać - i *koniecznie*
    umieścić w rozliczeniu *tego* roku (nie wchodzi w rachubę możliwość
    zaksięgowania f-ry później "bo później przyszła", dobrze by było
    jakby korekty się "poschodziły" itp) - to na rozliczenie *całego*
    podatku masz czas do kwietnia 2004.
    Żeby *w sumie* za grudzień nie rozliczać się dwa razy :] no i pewnie
    aby USy nie utonęły w papierkach (sporo podatników różne "roczne"
    papiery składa: ten postanawia przejść z KPiR na PK, tamten z PK
    na ryczałt itp) - to grudnia się nie rozlicza tak jak "zwykłego"
    miesiąca.
    I w zamian - za listopad zaliczkę na podatek płaci się podwójnie.
    No to jak masz większe koszty - dostajesz kredyt od grudnia
    do kwietnia :), jak masz wysokie przychody - to wręcz przeciwnie,
    kredytujesz Skarb - a po złożeniu deklaracji rocznej ów Skarb
    ci (w terminie 3 miesięcy) zwraca co nadpłaciłeś....
    Proste jak drut kolczasty, nieprawdaż ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)