  • 1. Data: 2002-11-29 16:37:55
    Temat: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Czy zakup (soki owocowe, woda mineralna, czekolada
    ...) z tytułu repezentacji i reklamy do wysokości
    0,25% przychodu (kpir, kolumna nr 12) można w
    VAT-7 w części D.3. (wartość zakupu i podatek
    naliczony) wpisac w rubryce nr 53 i 54 (sprzedaży
    w listoadzie nie mam a zwolnionej nigdy nie
    miałem). Prawdę mówiąc innej możliwości nie widzę
    :) ale wolę sie upewnić.

    Pozdr.
    Sark

  • 2. Data: 2002-11-29 19:00:54
    Temat: Re: Koszty reprezentacji i reklamy a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Czy zakup (soki owocowe, woda mineralna, czekolada

    No proszę, a wydawałoby się, że "nie przegina" :-))
    (29.11.02 - godz.13.26)

    > sprzedaży
    > w listoadzie nie mam

    Cwaniura :-))

  • 3. Data: 2002-11-29 21:58:53
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:as8dh3$iff$1@news.tpi.pl...

    > No proszę, a wydawałoby się, że "nie przegina"
    :-))
    > (29.11.02 - godz.13.26)

    Taak... zawsze się znajdzie ktoś kto rozliczy z
    każdej sekundy i z każdego słowa :)

    > Cwaniura :-))

    E tam, zaraz tak :)... grupę czytam ale
    nieregularnie i stąd czasami takie a nie inne
    pytania :) a słyszłem o koncepcji że od ww to się
    vat nie odlicza tylko brutto w kpir

    Sark

  • 4. Data: 2002-11-30 11:56:06
    Od: "Jarek" <j...@p...onet.pl>

    > No proszę, a wydawałoby się, że "nie przegina" :-))
    > (29.11.02 - godz.13.26)

    No to jak to wreszcie jest, pytający sie :)) odpowiadający jeszcze :-)) a nagie
    fakty jakie są , mozna czy nie ?
    Jarek

  • 5. Data: 2002-12-02 02:16:22
    Od: "news.onet.pl" <f...@o...pl>

    > No proszę, a wydawałoby się, że "nie przegina" :-))
    > (29.11.02 - godz.13.26)

    > Cwaniura :-))

    Rozporządzenie ministra finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów. OBJAŚNIENIA DO PODATKOWEJ KSIĘGI
    PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW w punkcie nr12 stwuerdza:
    "12. Kol. 12 jest przeznaczona do wpisywania kosztów reprezentacji i reklamy
    prowadzonej w inny sposób niż w środkach masowego przekazu lub prowadzonej
    publicznie w inny sposób. W kolumnie tej wykazuje się tyko koszty
    reprezentacji i reklamy, które określone zostały do wysokości 0,25 proc.
    przychodu."
    i zapewniam ze wymieniony przez zapytywacza zakup typu soki owocowe, woda
    mineralna, czekolada a od siebie dodam że i wino i koniak, kawa, herbata,
    owoce, chipsy, orzeszki, cukierki mieści się jak najbardziej w pojecoiu
    kosztów przeznaczonych na reprezentację np. częstowanie klientów, urządzenie
    np. spotaknia pod koniec roku itp. zdazyło mi się zafundować w ramach ww
    obiad klientowi (zdaje sie że w krajach skandynawskich kwota na "oswojenie
    klienta" dochodzi do 10% przychodu :)

    A co do odliczania VAT'u to w tym zakresie wg mnie obowiązuje Art. 25.
    USTAWy z dnia 8 stycznia 1993 r.o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym Dz.U. z 1993 r. Nr 11, poz. 50 z późn. zmianami gdzie czytamy:

    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje
    się do nabywanych przez podatnika:

    3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone do
    kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym,
    [MÓJ PRZYPIS: a w omawianym przypadku jest takie przyzwolenie] z wyjątkiem
    przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych wydatków do kosztów
    uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku ze zwolnieniem od
    podatku dochodowego,

    [MOJ PRZYPIS: ale jest tez wyłączenie, otoż nie caly VAT mozna odliczyć a
    tylko ten który "mieści" sie w owych 0,25%, wszystko co "wyskoczy" ponad
    0,25% już nie]

    2. Przepis ust. 1 pkt 3 nie dotyczy:
    (...)
    3) części wydatków, które nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania
    przychodów z powodu przekroczeń norm w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym,

    Naliczony w takich fakturach VAT naliczony po prostu odliczam od naleznego.
    IMO prawidłowe ale nie mam przekonania czy bezpieczniejsze jest wpisanie
    całej faktury od razu w KPiR (brutto, bez wpisyuwania w ewidencję zakupów
    VAT) tylko że wtedy to szybciej osiągnie się limit.
    Jeżeli Ty Cef jesteś innego zdania, jeżeli tak to prosze o rzeczowe
    argumenty i gdzie wg Ciebie jest to przegięcie.

    Marian F.

  • 6. Data: 2002-12-02 08:15:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    ramach ww
    > obiad klientowi (zdaje sie że w krajach skandynawskich kwota na

    Zapewniam, że nie kwestionuję tego zapisu

    > Jeżeli Ty Cef jesteś innego zdania, jeżeli tak to prosze o rzeczowe
    > argumenty i gdzie wg Ciebie jest to przegięcie.
    >
    > Marian F.

    Jakoś trudno mi wyobrazić sobie tych
    klientów pożerających te chrupki,
    chipsy i soki :-))), ale przecież nikt rozsądny
    nie przyzna, że sam... Prawda?
    Ale oczywiście mogę się mylić.

  • 7. Data: 2002-12-02 14:54:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Jakoś trudno mi wyobrazić sobie tych
    > klientów pożerających te chrupki,
    > chipsy i soki :-))), ale przecież nikt rozsądny
    > nie przyzna, że sam... Prawda?
    > Ale oczywiście mogę się mylić.

    Uroczyście oświadczam - ostatnio klient w czasie długiej i burzliwej
    dyskusji na fakturami pożarł mi cała paczke orzeszków FELIX i wypił pół
    litra coli. I co?
    Chyba zaczne orzeszki w reprezentacje wrzucać...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-12-02 17:38:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    pół
    > litra coli. I co?
    > Chyba zaczne orzeszki w reprezentacje wrzucać...

    Popieram orzeszki. :-)
    Zapomniałem dodać, że szczególnie
    rozbawiają mnie te soki i chipsy
    takich "domowych firmach", gdzie
    większość kosztów to amortyzacja
    "kawałka podłogi", znaczki pocztowe
    za 3 zł/mc, bilety komunikacji szt 5 po 1,5 zł itp.

    A kontrahent ma prawo nie być głodny,
    wtedy można sobie pożreć samemu
    (w towarzystwie) :-)))))))))))

    Rozumiem doskonale, że co nie jest zabronione
    jest dozwolone.
    Pozostaję zatem na stanowisku, że
    tym "przegięciem" jest śmieszność tej
    *reprezentacji* w pewnych firmach.

    CEZ

  • 9. Data: 2002-12-02 23:21:07
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy zakup (soki owocowe, woda mineralna, czekolada
    > ...) z tytułu repezentacji i reklamy do wysokości
    > 0,25% przychodu (kpir, kolumna nr 12)...

    IMHO 0.25% z kolumny 7 (wartość sprzedanych towarówi usług) a nie całego
    przychodu, czyli kol. 9

> [...]
    > naliczony) wpisac w rubryce nr 53 i 54 (sprzedaży
    > w listoadzie nie mam a zwolnionej nigdy nie
    > miałem). Prawdę mówiąc innej możliwości nie widzę

    Coś to nie tak.
    Są dwie "metody" księgownia przekazania _towarów_ (nie usług) na
    reprezentację i reklame.
    1. odliczasz VAT z faktur zakupu ale naliczasz (f-ra wewnętrzna) VAT od
    przekazania w VAT-7 i do PKPiR netto wpisujesz jako koszty RiR a podatek
    jako pozostałe wydatki,
    2. nie odliczasz i nie naliczasz VAT a do kosztów RiR wpisujesz wartość
    zakupu brutto.

    Skoro odliczasz VAT ( czyli metoda pierwsza ? ), to masz sprzedaż z tytułu
    przekazania na RiR (chyba, że prowadzisz magazyn dla tych towarów, w co nie
    wierzę).
    Ty natomiast napisałeś, że sprzedaży nie masz, ( czyli metoda druga ?), ale
    wtedy nie masz prawa odliczenia podatku w VAT-7.

    IMHO pierwsza metoda jest korzystniejsza, bo limit 0.25% dotyczy kosztów
    netto, natomiast VAT ( nawet od przekazania na RiR przekraczającego limit)
    zawsze jest kosztem.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 10. Data: 2002-12-03 01:39:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, Ryszard G. wrote:

> [...]
    >+
    >+ IMHO 0.25% z kolumny 7 (wartość sprzedanych towarówi usług) a nie całego

    Będę nudny ;) - "podstawę poproszę". Celem uproszczenia
    życia: UoPDoOF art.23.1"nie uważa się za KUP".23:
    +++
    23) kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25%
    przychodu, [...]
    ---
    [...a VAT to mi też wyglądał podejrzanie :), zgoda...]

    Pozdrowienia, Gotfryd