  • 1. Data: 2010-05-13 14:13:46
    Temat: Księgowanie umowy zlecenia
    Od: "#ffffff" <f...@e...pl>

    Witam,
    prowadzę DG (KPiR + VAT, zasady ogólne). Chciałbym uruchomić program
    partnerski w swoim sklepie internetowym, a mianowicie umożliwić osobom
    fizycznym oraz firmom rejestrację konta partnera.

    Partnerzy reklamują naszą stronę na którą odwiedzający wchodzą z tzw. REF-id
    umożliwiającym identyfikacje osoby polecającej (partnera). Za towary kupione
    przez osoby polecony przez partnerów, każdy partner otrzymuje okreslone
    wynagrodzenie (np. 50zł od zamówienia).

    Z firmami rozliczenie polegałoby na zwykłej usłudze promocji naszej oferty i
    taką usługę można normalnie zaksigować (o ile się nie mylę) w koszty KPiR z
    faktury VAT firmy partnera.

    Podejmując jednakże współpracę z osobami fizycznymi nie prowadzącymi DG
    musiałbym się rozliczać w inny sposób. Najlepiej chyba poprzez
    umowę-zlecenie. Nie wiem jednakże jak mogło by to wyglądać oraz jak w
    księgowości (KPiR) wpisuje się takie umowy (które kolumny).

    Prosiłbym o jakieś rady, wskazówki, jak się za to zabrać i co należy
    przeczytać itp.

    z góry dziękuję

  • 2. Data: 2010-05-13 16:12:07
    Temat: Re: Księgowanie umowy zlecenia
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "#ffffff" <f...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Podejmując jednakże współpracę z osobami fizycznymi nie prowadzącymi DG
    > musiałbym się rozliczać w inny sposób. Najlepiej chyba poprzez
    > umowę-zlecenie. Nie wiem jednakże jak mogło by to wyglądać oraz jak w

    Najlepiej to umowe o dzielo.
    Przy zleceniu dochodzi ZUS - raz, ze wieksze koszty a dwa, ze papierkologia.
    Na umowe o dzielo masz tylko podatek - i do tego przy malych kwotach platny
    ryczaltowo, wiec odpada PIT-4R i PIT-11 (ten ostatni dla kazdego wykonawcy z
    osobna przeciez)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-05-13 21:15:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, SDD wrote:

    > Przy zleceniu dochodzi ZUS

    O ile dochodzi :)
    (bo a nuż będą to osoby które np. gdzie indziej pracują).
    Zdaję sobie sprawę, że prawie na pewno takie "dzieło" przejdzie
    bo nikomu się nie będzie chciało kontrolować.
    Ale zdajemy sobie sprawę (Ty też i to jest pewne) iż stanowi
    to naciągnięcie przepisów - umowa musiałaby określać konkretny
    *wynik*, mieć określony *termin*... "ściągnięcie 30 klientów
    do dnia 31.III.2010" na przykład.
    Umowa :) (przed wykonaniem, a nie rachunek po).
    Inaczej będzie to "inna usługa na warunkach zlecenia" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-05-13 21:48:47
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    Hej,
> [...]
    > do dnia 31.III.2010" na przykład.
    > Umowa :) (przed wykonaniem, a nie rachunek po).
    > Inaczej będzie to "inna usługa na warunkach zlecenia" :D

    W praktyce, w większości znanych mi PP dziełem jest "stworzenie bazy
    klientów", a umowa najczęściej jest bezterminowa ale z możliwością jej
    wypowiedzenia przez obie strony.

    Vasco

  • 5. Data: 2010-05-13 23:08:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > O ile dochodzi :)
    > (bo a nuż będą to osoby które np. gdzie indziej pracują).

    A co ro za roznica czy trzeba bedzie zarejestrowac na ZFA czy ZZA -
    papierkologia taka sama, troche tylko koszty mniejsze.
    Tylko zleceniobiorcow uczniow i studentow under 26 nie trzeba rejestrowac w
    ZUSie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-05-14 09:06:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A co ro za roznica czy trzeba bedzie zarejestrowac na ZFA czy ZZA -

    ZUA mialem oczywiscie na mysli.

    POzdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-05-14 21:01:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, Vasco wrote:

    > W praktyce, w większości znanych mi PP dziełem jest "stworzenie bazy
    > klientów", a umowa najczęściej jest bezterminowa

    I IMVHO jak ZUS będzie już bardzo pod dnem (finansowym), to zajarzy
    że mało jakoś przystaje (umowa) do dzieła :D
    Co do praktyki pisałem - ale przypomnę, że przez ładnych parę lat
    "praktyką" było również zaliczanie samochodów do "ciężarówek"
    na podstawie wpisu w DR.
    Do pierwszej wygranej US przed NSA.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2010-05-14 21:02:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 May 2010, SDD wrote:

    > A co ro za roznica

    Taka, że jak pracują (z założeniem że > "minimalna") to
    składek nie ma (również od zlecenia).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-14 23:37:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Taka, że jak pracują (z założeniem że > "minimalna") to
    > składek nie ma (również od zlecenia).

    Jak to - a ZDROWOTNA?

    Pozdrawiam
    SDD