  • 1. Data: 2003-05-09 10:05:59
    Temat: Kto wygrał w tej sprawie z ZUS-em ?
    Od: "Eugeniusz" <g...@w...pl>

    Jestem emerytem i prowadziłem małą działalność gospodarczą dochód rzędu 9
    000,-zł/rocznie.oprócz tego
    osiagałem dochód w pracy na umowe zlecenie.Łącznie nie przekraczałem kwoty
    dopuszczalnej jaką może zarobić emeryt ażeby nie obniżono mu emerytury.
    Łudziłem się jednak, ZUS wylicza dochód emeryta prowadzącego działalność nie
    na podstawie stanu faktycznego lecz na podstawie płaconej składki.która z
    kolei nie może byc niższa od 60% średniej płacy.W tej sytuacji wg.wyliczeń
    ZUS-u mój dochód z działalności
    jest w granicach maksimum dla emeryta tj.~16 500,-zł
    Tak,że dochód z źródeł dodatkowych (umowa zlecenie)
    stanowi w tej sytuacji nadwyżkę której kwota jest dla ZUS równowartością
    niesłusznie wypłaconych świadczeń emerytalnych.(tłumzczą to-że tak jest w
    ustawie)
    W sprawie tej występowałem już do Sądu Pracy jednak
    bezskutecznie domagałem się sprawiedliwości.
    Ciekaw jestem czy ktoś miał podobną sprawę ?
    W tej sytuacji ponieważ ZUS potrącił mi z emerytury kwote ~4 100,-zł co
    stanowi 65% uzyskanego dochodu nie licząc podatku--zakończyłem działalność.J
    kto tu jest wygrany? Państwo raz potracając emeryturę utraciło jednak
    wszystkie podatki które byłbym wpłacał prowadząc działalność dalej.Ustawa ta
    jest poprostu
    bublem. Itd.,itd.,............
    Eugeniusz
    PS. Państwo które nie dba o interes jednostki nie może
    być państwem prawa. jaaa