  • 1. Data: 2008-03-28 09:18:10
    Temat: Kurs do wyceny wpływu i wypływu należnosci w EURO
    Od: asuszek <a...@g...com>

    Pełna ksiegowość. Mam dylemat w ustawie do wyceny wpływu należnosci
    zapisano że należy stosować kurs banku z jakiego usług korzysta
    jednostka jeżeli nie może to bierze kurs średni NBP z dnia
    wcześniejszego (tak w skrócie:) Czytałam wiele opinii na temat tego
    zapisu, no i przyjęłam do wyceny należnosci kurs średni NBP. Tylko mam
    kilka dylematów.
    1. Jeżeli w danym dniu otrzymam na rachunek walutowy 1000 Euro i w tym
    samym dniu przewalutuje te pieniadze na rachunek złotówkowy to czy
    właściwym kursem do wyceny wpływu należności będzie kurs po którym
    przewalutowałam pieniądze czy też jak stosuje kurs NBP to się mam tego
    trzymać i np. wpływ wycenić po kursie NBP wypływ po kursie z
    przewalutowania i wtedy powstaną różnice kursowe.
    2. Dostaje na rachunek 1000 Euro (saldo na początek dnia 0 Euro) i
    płacę 500 Euro kontrahentowi przelewem, a 500 Euro przewalutuje i
    analogicznie czy mam zastosować kurs NBP do wyceny operacji z danego
    dnia czy kurs po przewalutowaniu?
    3. Nastęne pytanie: danego dnia otzrymuje 1000 Euro i 1000 Euro płacę
    kontrahentowi do wyceny wpływu należności przyjęłam kurs NBP z dnia
    wcześniejszego i wypływ po kursie historycznym czyli po tym samym co
    wpływ należności, ale na koniec dnia bank pobiera mi mi opłatę w
    kwocie 8 Euro, więc saldo na rachunku jest ujemne i dajmy na to
    wyceniam ten wypływ po kursie NBP, i nastęnego dnia otrzymuje 1000
    Euro i przewalutowuje to co mi pozostało czyli 992 Euro (1000 Euro - 8
    Euro pobranej opłaty z dnia wcześniejszego)no i jak mam wycenić ten
    wpływ: 8 Euro po kursie NBP z "przedwczoraj" ponieważ tak zostało
    wycenione ujemne saldo, a 992 Euro po kursie przewalutowania.
    Czy nie bawić się już z kursem przewalutowania tylko stosować do
    wszystkiego kurs NBP i wyliczać różnice kursowe. Tylko mam wątpliwosć
    bo kurs po jakim zostają przewalutowane środki jest według mnie kursem
    faktycznie poniesionym. Jeżeli ktoś znałby odpowiedź na chociaż jedno
    z zadanych pytań to proszę o pomoc.