  • 1. Data: 2002-04-16 08:05:31
    Temat: Lewy Pit-11
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Witam

    Mam do Was pewnie nie tylko teoretyczne pytanie.
    Co zrobic w sytuacji, gdy pracodawca wystawil Pit-11
    (zgodnie z wyplacona pensja) ale istnieja (uzasadnione)
    watpliwosci, ze (za okres kilku miesiecy) nie zostaly przekazane zadne
    skladki ani
    zaliczki podatku do US.

    Jak w tej sytuacji postepowac?
    Co grozi za zlozenie PIT-37 zgodnie z danymi na PIT-11?

    Pete

  • 2. Data: 2002-04-16 08:26:48
    Temat: Re: Lewy Pit-11
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" <m...@N...bigfoot.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaliczki podatku do US.
    >
    > Jak w tej sytuacji postepowac?
    > Co grozi za zlozenie PIT-37 zgodnie z danymi na PIT-11?

    nic
    za potrącenie i odprowadzenie składki odpowiada płatnik

  • 3. Data: 2002-04-16 08:28:28
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Pete wrote:

> [...]
    > zaliczki podatku do US.
    >
    > Jak w tej sytuacji postepowac?
    > Co grozi za zlozenie PIT-37 zgodnie z danymi na PIT-11?

    Nic. Nie masz obowiązku, ani nawet mozliwości, skontrolowania pracodawcy czy
    ten faktycznie pieniądze do ZUS i US przekazał. Nie masz przeciez wglądu do
    ksiąg - no chyba że przypadkiem jesteś księgowym.
    Liczy się, że ty tych pieniędzy nie dostałeś. Reszta cię nie interesuje, to
    nie twoja zalegośc, a płatnika.

    Zresztą na PIT-11 pracodawca wpisuje zaliczki które "pobrał" - a więc
    potrącił z twojego wynagrodzenia, a nie te które faktycznie wpłacił. To
    samo dotyczy składek.
    Taka deklaracja jest absolutnie zgodna ze stanem faktycznym - zaliczki i
    składki pobrano, a że nie wpłacono? O tym juz PIT-11 milczy i jest to
    sprawa pomiedzy US i ZUS a pracodawcą.
    Ciebie to dotyka o tyle, że twoje składki emerytalne na Ciebie nie pracują.
    Ale nic ponad to.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-16 08:46:04
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Dzieki za odpowiedzi.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2002-04-16 08:57:48
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

  • 6. Data: 2002-04-16 08:58:32
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    Może się mylę ale myślę iż nie jest to tylko sprawa płatnika i US. Pracownik
    dostał (?) wyższe wynagrodzenie 'na rękę' i on o tym wie. Jeśli nie wykaże w
    zeznaniu US może dowalić stawkę podatku ze żródeł nie ujawnionych. Jeśli
    była umowa pomiędzy pracodawcą i pracownikiem o wypłatę 'pod stołem' to
    oboje milczą solidarnie. Ale jeśli pracodawca pozornie wypłacał pracownikowi
    pełną pensję ale dopiero i zatajał przed pracownikiem ile faktycznie
    delarował w US i ZUS to pracownik powinien oficjalnie starać się wyjaśnić u
    pracodawcy dlaczego PIT11 jest 'lewy' tak aby przed US w razie czego mieć
    podkładkę iż nie działał w zmowie z pracodawcą.
    Ale to tylko takie moje przemyślenia.

    LeszekR.

  • 7. Data: 2002-04-16 09:08:20
    Od: "Macieju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > (zgodnie z wyplacona pensja) ale istnieja (uzasadnione)
    > watpliwosci, ze (za okres kilku miesiecy) nie zostaly przekazane zadne

    O składkach można się (terotycznie - ja czekam już 2 tygodnie na odpowiedź)
    dowiedzieć w ZUS właściwym dla siedziby firmy. Warto wystąpić o uzupełnienie
    składek z pieniędzy ZUS. Są na to jakież formularze.

    Podrawiam
    Macieju

  • 8. Data: 2002-04-16 11:01:45
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Amehat" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawcy dlaczego PIT11 jest 'lewy' tak aby przed US w razie czego mieć
    > podkładkę iż nie działał w zmowie z pracodawcą.

    Pracownik dostaje tyle co ma w umowie i zostalo wykazane na PIT-11.
    Tylko, ze pracodawca nie odprowadzil skladek i zaliczek za kilka miesiecy.
    Pracownik nie mial zadnej "cichej" umowy z pracodawca.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2002-04-16 11:03:02
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    Użytkownik "Macieju" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odpowiedź)
    > dowiedzieć w ZUS właściwym dla siedziby firmy. Warto wystąpić o

    Mozna. Stwierdza, ze nie splywaja i maja to w d...

    > składek z pieniędzy ZUS. Są na to jakież formularze.

    ???
    Pierwsze slysze
    Jakis fundusz gwarantowanych swiadczen emerytalnych? :-O

    --
    Pete

  • 10. Data: 2002-04-16 12:09:37
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    > Pracownik dostaje tyle co ma w umowie i zostalo wykazane na PIT-11.
    > Tylko, ze pracodawca nie odprowadzil skladek i zaliczek za kilka miesiecy.
    > Pracownik nie mial zadnej "cichej" umowy z pracodawca.

    W takim razie pracodawca odpowiada za zaległość a pracownik może spać
    spokojnie. / o ile nie przeszkadza mu w tym fakt, że w OFE na emeryturę
    pracuje mniej pieniążków :)/

    LeszekR.