  • 1. Data: 2004-10-18 19:20:34
    Temat: Ludzie nie chca fakltur
    Od: "Hubert" <C...@p...edu.pl>

    Witam,
    mam taki klopot
    sprzedaje komputery
    na magazynie lezy mi towar ktory jzu sprzedalem a go nie rozliczylem
    zdaza sie ostatnio czesto ze klient kupuje cos i nie chce fakturki
    Mi zalezy na fakturkach bo nie chce sie bawic z kasy fiskalne
    Czy bedac Vatowcem moge rozliczac sprzedaz towarow i uslug
    bez fakturki VAT i bez kasy fiskalnej?
    Jesli tak to do jakiego czasu - tzn czy sa jakies limity?

    pozdrawiam
    hubert

  • 2. Data: 2004-10-18 20:02:56
    Temat: Re: Ludzie nie chca fakltur
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hubert" <C...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdaza sie ostatnio czesto ze klient kupuje cos i nie chce fakturki
    > Mi zalezy na fakturkach bo nie chce sie bawic z kasy fiskalne

    Hmm, czyli myślisz, że jeśli wystawisz fakturę Kowalskiemu to nie musisz już
    mieć kasy fiskalnej ?

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-10-19 07:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Hubert wrote:
    [...]
    >+ na magazynie lezy mi towar ktory jzu sprzedalem
    ^^^^^

    >+ zdaza sie ostatnio czesto ze klient kupuje cos i nie chce fakturki
    >+ Mi zalezy na fakturkach bo nie chce sie bawic z kasy fiskalne

    A z którego zwolnienia z kasy korzystasz ?
    Bo jeśli 20/50 to mnie kiedyś budzono :> że dotyczy tylko usług...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    "tak, wiem, sam ustawodawca zapisał kiedyś 'usługa sprzedaży'..."

  • 4. Data: 2004-10-19 07:42:40
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > bez fakturki VAT i bez kasy fiskalnej?
    > Jesli tak to do jakiego czasu - tzn czy sa jakies limity?

    To zależy kiedy rozpoczołeś DG jak w tym roku to do kwoty 20.000 złotych
    sprzedaży na rzecz Os. fiz. nie prow. DG nie musisz mieć kasy fiskalnej.
    Jak w latach poprzednich i w roku poprzednim nie przekroczyłeś 40.000 zł.
    sprzedaży na rzecz osób fiz. nie prow. DG to dopiero po przekroczeniu kwoty
    40.000 sprzedaży na rzecz osób fiz. nie prow. DG musisz zainstalować kasę.
    Nie ma przy tym znaczenia czy oni chcą faktury czy też nie. Jak przekroczysz
    te kwoty to musisz mieć kasę fiskalną.
    Pozdr.
    Andrzej N.

  • 5. Data: 2004-10-19 08:22:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 18. października 2004 22:02 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Robert:

    > Użytkownik "Hubert" <C...@p...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, czyli myślisz, że jeśli wystawisz fakturę Kowalskiemu to nie musisz
    > już mieć kasy fiskalnej ?

    Chyba że sprzedaje poza lokalem, no nie? To może mówić, że sprzedał poza
    lokalem? Że np. chodził po mieszkaniach? Czy wtedy też kasa fiskalna
    obowiązuje? Bo do wysyłkowej nie, prawda?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-10-19 10:02:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ lokalem? Że np. chodził po mieszkaniach? Czy wtedy też kasa fiskalna
    >+ obowiązuje? Bo do wysyłkowej nie, prawda?

    Możesz wskazać podstawę prawną pozwalającą na zwolnienie z kasy
    z tytułu sprzedaży poza lokalem ?

    BTW: taksówka jest "lokalem" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-10-19 17:49:43
    Od: "Ireneusz Makowski" <imaks'delete'@plusnet.pl>

    > pozdrowienia, Gotfryd
    > "tak, wiem, sam ustawodawca zapisał kiedyś 'usługa sprzedaży'..."
    > (KPiR, VAT, ZUS)

    Sie mi wydawa czy usunales slowko "memorial" ze swoego sig'a ;)

    Pozdrowka

  • 8. Data: 2004-10-19 20:43:24
    Od: "Hubert" <C...@p...edu.pl>

> [...]
    kasę.
    > Nie ma przy tym znaczenia czy oni chcą faktury czy też nie. Jak

    ok w takim razie punkt po punktcie:

    1)Czy ma to znaczenie ze jak sprzedaje Os. Fiz. nie prowadzajcej DG
    i ona chce fakture to fakture wystawiam razem z jej nipem?
    2)Jeli Os. Fiz. kupuje towar i nie chce faktury to jak ja mam to zapisac w
    ksiazce przych i rozch?
    W swoim programie ksiegowym (Mala Firma) mam pozycje "dzienne
    zestawienie sprzedazy
    nieudokumentowanej ze st. VAT - czy moge z tego skorzystac ?
    3) Firme mam od 1999 roku
    4)Czy limit 40000 jest limitem brutto czy netto?

    hubert

  • 9. Data: 2004-10-19 20:46:58
    Od: "Hubert" <C...@p...edu.pl>

    od poczatku tego roku sprzedalem Os. Fiz nie prowadzacym DG
    na laczna kwote okolo 13 tys PLN brutto

    hubert

  • 10. Data: 2004-10-19 21:10:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Oct 2004, Ireneusz Makowski wrote:
    [...]
    >+ Sie mi wydawa czy usunales slowko "memorial" ze swoego sig'a ;)

    Już przywracam !
    Skasowałem z jakiejś okazji ("wybycia na chwilę" pewnie)
    i "się nie przywróciło" :) - thx.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)