  • 1. Data: 2002-06-07 19:23:59
    Temat: Male podatki za granica
    Od: " Karol Adamczyk" <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Mam pytanie odnosnie rozliczania sie za moje uslugi z podmiotem zagranicznym
    w Czechach: dostalem dosc duze zamowienie za 9000 EURO a zapowiadaja sie
    dalsze i zastanawiam sie jak je rozliczyc, zeby nie zaplacic niepotrzebnie
    duzych podatkow:

    1. Zalozyc firme w czechach jako cudzoziemiec, ale wtedy bym musial zrobic
    takie duze koszty a minimum podatek tam jest 15 %.
    2. Zalozyc firme na cyprze, bo to raj podatkowy, ale nie wiem jakie sa
    koszty - ktos cos moze poradzic odnosnie tego?
    3. Wystawic fakture na nieistniejaca firme w Polsce i miec nadzieje, ze
    Urzedy Skarbowe w Czechach i Polsce nie wymieniaja faktur i nie wspolpracuja?
    4. Jako obywatel polski wystawic umowe o dzielo? Ale to chyba najdrozej
    wyjdzie. Chociaz sa umowy pomiedzy Polska a Czechami o ograniczeniu
    podwojnego podatkowania.
    5. Wystawic fakture na kogos w polsce i zaplacic mu podatek od tego - 16 %.
    6. Cos jeszcze?

    Bardzo prosze o podpowiedzi,
    Karol Adamczyk

  • 2. Data: 2002-06-07 22:11:47
    Temat: Re: Male podatki za granica
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Najlepiej zadzwoń do Wieczerzaka. On się na takich klockach zna najlepiej.
    :)

    Użytkownik Karol Adamczyk <d...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:adr18f$g3m$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    >
    > 1. Zalozyc firme w czechach jako cudzoziemiec, ale wtedy bym musial zrobic
    > takie duze koszty a minimum podatek tam jest 15 %.

    O co chodzi w stwierdzeniu "zrobić takie duże koszty"?

    > 2. Zalozyc firme na cyprze, bo to raj podatkowy, ale nie wiem jakie sa
    > koszty - ktos cos moze poradzic odnosnie tego?

    Nie byłem na cyprze, nie wybieram się, nie mam pojęcia.

    > 3. Wystawic fakture na nieistniejaca firme w Polsce i miec nadzieje, ze
    > Urzedy Skarbowe w Czechach i Polsce nie wymieniaja faktur i nie
    wspolpracuja?

    Ja nie wiem czy te pytania są poważne. Chcesz wystawic lewą fakturę i dostac
    pieniądze? Chyba nie na rachunek?
    Ryzyko spore. Jak znajomy miał kontrolę z US, a handluje ze Słowacją stalą,
    to sprawdzili kontrachentów, nawet sprawdzili kiedy pocztą zostały wysłane
    faktury (chodziło o za wczesne zaksięgowanie faktury).

    > 4. Jako obywatel polski wystawic umowe o dzielo? Ale to chyba najdrozej
    > wyjdzie. Chociaz sa umowy pomiedzy Polska a Czechami o ograniczeniu
    > podwojnego podatkowania.

    Masz na myśli podpisać umowę o dzieło z Czeskim pracodawcą? Składki
    ubezpieczeniowe i podatek płaci wtedy pracodawca. Jak się zgodzą to czemu
    nie?

    > 5. Wystawic fakture na kogos w polsce i zaplacic mu podatek od tego - 16
    %.

    Jakbyś rozwinął ten temat szerzej....skąd 16% się wzięło i dlaczego na kogoś
    w Polsce?
    > 6. Cos jeszcze?

    Mam nadzieję że to nie jest kawał
    WS

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2002-06-08 12:03:21
    Od: " " <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> napisał(a):

    > Najlepiej zadzwoń do Wieczerzaka. On się na takich klockach zna najlepiej.
    > :)

    Szanowny Panie Wojciechu,
    Dziekuje za poswiecony czas

    [LAMA ALERT] A kto to jest Wieczerzak? Ja nowy na grupie i nie znam grypsów
    tu panujacych.

    > O co chodzi w stwierdzeniu "zrobić takie duże koszty"?

    Zeby sie dostac na minimalny prog podatkowy musze jakos te 9000 Euro wlozyc w
    koszty, bo inaczej podatek bedzie nie 15 ale wiecej.

> [...]
    > to sprawdzili kontrachentów, nawet sprawdzili kiedy pocztą zostały wysłane
    > faktury (chodziło o za wczesne zaksięgowanie faktury).

    Ksiegowy firmy mi to doradzal nieoficjalnie, ale chodzilo o grosze - ok 100
    zl. Handel stala sie kojarzy z o wiele wiekszymi sumami, wiec musza sprawdzac.
    Chodzi ci o rachunek bankowy?

    > %.
    >
    > Jakbyś rozwinął ten temat szerzej....skąd 16% się wzięło i dlaczego na kogoś
    > w Polsce?

    Dlatego na kogos w Polsce, bo ja nie mam DG a nie bede zakladal tylko dla
    tego. Ktos w Polsce jest na ksiazce rozchodow i minimalny podatek to 16 %

    > Mam nadzieję że to nie jest kawał

    Zapewniam, ze nie, ale i tak zyjemy w Matrixie ;) wiec cale zycie jest bez
    znaczenia.

    Karol Adamczyk