  • 1. Data: 2013-11-10 09:03:37
    Temat: Mieszkanie sprzedaż podatek
    Od: barasa <b...@n...com>

    Przepraszam że znowu męczę Was ale ciągle próbuję znaleźć rozwiązanie.

    Czy jak sprzedam mieszkanie spadkowe a pieniądze ze sprzedaży daruję
    synowi to nie zapłacę podatku?

    pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2013-11-10 09:15:33
    Temat: Re: Mieszkanie sprzedaż podatek
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-10 09:03, barasa pisze:
    > Przepraszam że znowu męczę Was ale ciągle próbuję znaleźć rozwiązanie.
    >
    > Czy jak sprzedam mieszkanie spadkowe a pieniądze ze sprzedaży daruję
    > synowi to nie zapłacę podatku?

    Jeśli obejmowałby Cię podatek od sprzedaży mieszkania (zależy od paru
    czynników), to darowanie pieniędzy synowi w żaden sposób Cię od tego nie
    zwolni.

    Fiskus, to diabeł :) Jeśli należy mu się dusza, to nie odpuści.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-11-10 09:23:49
    Od: barasa <b...@n...com>

    W dniu 2013-11-10 09:15, sqlwiel pisze:

> [...]
    > zwolni.
    >
    > Fiskus, to diabeł :) Jeśli należy mu się dusza, to nie odpuści.

    podatek mnie obejmuje bo nie minęło 5 lat, jednak dlaczego jak
    mieszkanie spadkowe daruję to nie zapłacę podatku natomiast jak sprzedam
    i daruję pieniądze to mam płacić?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-11-10 09:58:35
    Od: Maciek <m...@e...info.costam.pl>

    begin o nicku barasa napisał(a) na pl.soc.prawo.podatki następujące bzdety:

    > podatek mnie obejmuje bo nie minęło 5 lat, jednak dlaczego jak
    > mieszkanie spadkowe daruję to nie zapłacę podatku natomiast jak sprzedam
    > i daruję pieniądze to mam płacić?
    Bo tak stanowi prawo?

  • 5. Data: 2013-11-10 10:17:34
    Od: barasa <b...@n...com>

    W dniu 2013-11-10 09:58, Maciek pisze:

    > Bo tak stanowi prawo?

    skoro tak jest to trudno ale chciałam tylko potwierdzenia

    dziękuję i pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-11-11 23:55:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Nov 2013, barasa wrote:

    > podatek mnie obejmuje bo nie minęło 5 lat, jednak dlaczego jak mieszkanie
    > spadkowe daruję to nie zapłacę podatku natomiast jak sprzedam i daruję
    > pieniądze to mam płacić?

    Popatrz na to tak: jak sprzedasz, to masz płacić.
    Jak darujesz i syn sprzeda, to on ma płacić.
    Jak darujesz pieniądze, wynik jest ten sam (nie ma
    mieszkania, są pieniądze).
    Fiskus pilnuje żeby "zamiana mieszkania na pieniądze"
    nie umknęła mu spod podatku dochodowego.

    pzdr, Gotfryd