  • 1. Data: 2002-05-04 20:24:55
    Temat: Moja DG i auto...
    Od: "Slawomir Babinski" <a...@m...pl>

    Witam grupowiczow

    Przejrzalem kilkadziesiat postow i dalej mam zamieszanie w glowie. Prowadze
    DG od 1999r. - uslugi informatyczne, poslugujac sie moim Fordem Scorpio
    (benzyna). Niemoznosc odliczania VAT'u od paliwa zakupionego to kompletny
    idiotyzm - z przepisow wynika ze kazda firma musi jezdzic ciezarowka...
    Ale nie o to chodzi. Planuje zmiane auta - i myslalem o dieslu, ale jak tu
    czytam teraz tez nie odlicze VAT-u (!). Pytanie - jakie auto kupic aby
    odliczac ten VAT [nie chce ciezarowki :-( ]

    Slawek

  • 2. Data: 2002-05-04 20:35:59
    Temat: Re: Moja DG i auto...
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 May 2002, Slawomir Babinski wrote:
    [...]
    >+ (benzyna). Niemoznosc odliczania VAT'u od paliwa zakupionego to kompletny
    >+ idiotyzm - z przepisow wynika ze kazda firma musi jezdzic ciezarowka...

    No to sobie odpowiedziałeś :(, przynajmniej z grubsza.

    >+ Ale nie o to chodzi. Planuje zmiane auta - i myslalem o dieslu, ale jak tu
    >+ czytam teraz tez nie odlicze VAT-u (!). Pytanie - jakie auto kupic aby
    >+ odliczac ten VAT [nie chce ciezarowki :-( ]

    Elektryczne ;> :] !
    Nasze władze dbają o postęp i co bardziej zacofane technologię
    obkładają nieodliczalnym VATem. Średnio zacofane tylko VATem
    (odliczalnym) i akcyzą.
    Nie wie ktoś jak z odliczalnością dla energii jądrowej ? ;>

    Cóż, życie... :] ...wymusza postęp... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-04 21:21:34
    Od: "Slawomir Babinski" <a...@m...pl>

    > Cóż, życie... :] ...wymusza postęp... :>

    Hehe - dobre :-)
    Ah... zeby miec tak prywatnego mysliwca.... nie odliczylbym VAT'u od paliwa
    lotniczego, ale przynajmniej bylaby przyjemnosc w rozpierniczeniu paru
    budowli stolicy... :-)

    Pozdro
    Slaw

  • 4. Data: 2002-05-04 21:51:51
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > czytam teraz tez nie odlicze VAT-u (!). Pytanie - jakie auto kupic aby
    > odliczac ten VAT [nie chce ciezarowki :-( ]

    Na dzien dzisiejszy to najlepiej kupic cos w stylu renault Kongo, Citroen
    Berlingo, sa to auta ktore dopuszczalna ladownosc maja ponad 500 kg, (506
    lub cos kolo tego- czyli ciezarowy :) ), a vat mozna odliczac od ON i ET
    napedzajacych wszystkie pojazdy o lad. pow.500 kg (warunek musi byc rowniez
    nr rej. poazdu na f-rze)

  • 5. Data: 2002-05-04 22:17:46
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Slawomir Babinski wrote:

    (ciach)
    > Pytanie - jakie
    > auto kupic aby odliczac ten VAT [nie chce ciezarowki :-( ]
    A więc pozostaje autobus.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-05-04 22:24:31
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    mm01 wrote:

> [...]
    > lub cos kolo tego- czyli ciezarowy :) ), a vat mozna odliczac od ON i ET
    > napedzajacych wszystkie pojazdy o lad. pow.500 kg (warunek musi byc
    Błąd. Nie mozna odliczac VAT od paliwa do sam. osobowego tylko dlatego, że
    ma ładowność powyżej 500kg.
    Nieuwanie czytasz ustawę (o ile w ogóle ją czytasz).
    VAT nie można odliczac od paliw do samochodów osobowych, to raz, i innych
    samochdów o ładowności poniżej 500kg, to dwa.
    Oznacza to, że zakaz odliczania VAT od paliwa do sam. osobowych jest
    bezwarunkowy, a jeżeli chodzi o samochody ciężarowe, to tutaj istnieje
    ograniczenie - jeżeli samochód ciężarowy ma ładowność poniżej 500 kg to
    mimo że ma homologacje, nie mozna VAT od paliwa odliczać.
    Własnie taka była intencja ustawodawcy i w ten sposób jest ten przepis
    interpretowany przez Ministerstwo Finansów.

    Może lepiej przestaniesz dawać rady opierając się tylko na tym, że słyszałeś
    że gdzieś dzwonią, co?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-05-05 00:09:53
    Od: "Slawomir Babinski" <a...@m...pl>

    > A więc pozostaje autobus.

    ups.. :-)
    powstaje znow problem miejsca na parkingu - nio chyba ze przegubowy w 5
    miejscach, hehe :-)

    Slaw

  • 8. Data: 2002-05-05 00:12:07
    Od: "Slawomir Babinski" <a...@m...pl>

    > A więc pozostaje autobus.

    Ale powaznie - wlasnie sprawdzilem - upatrzona Xsara Picasso ma ladownosc
    550kg :-))
    [To chyba wtedy mozna?]

    Slaw

  • 9. Data: 2002-05-05 09:27:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    stanpol.com.pl...
    > Elektryczne ;> :] !
    > Nasze władze dbają o postęp i co bardziej
    zacofane technologię
    > obkładają nieodliczalnym VATem.

    Dużo ostatni w tv mówi sie na temat ekopaliwa z
    trzciny (ale nie tylko paliwa, wracaja stare
    technolgie pokrywania tym wyrobem budynków) więc
    może coś się zmieni :-)))) ... także w konstrukcji
    pojazdów ;)

    > Nie wie ktoś jak z odliczalnością dla energii
    jądrowej ? ;>

    Pewnie w myśl zasady 'kasujemy na maxa wszędzie
    gdzie sie da" ;-))

    Sark

  • 10. Data: 2002-05-05 10:14:02
    Od: c...@g...pl

    Slawomir Babinski napisał(a):

    > Witam grupowiczow
    > Pytanie - jakie auto kupic aby
    > odliczac ten VAT [nie chce ciezarowki :-( ]
    >
    > Slawek

    hej,
    kup cokolwiek z homologacja jako polciezarowe. Homologacja kosztuje ok.
    1500 - 3000 zl w zaleznosci od auta a potem mozna odliczac VAT.
    Pozdrawiam, Charlie