  • 1. Data: 2002-10-01 21:05:07
    Temat: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    Witam
    Fakturę na eksport wystawiliśmy z datą 30/09/2002r., a potwierdzenie z
    Urzędu Celnego nastąpiło w dniu 01/10/2002r. W związku z tym moje pytanie:
    Czy przychód ze sprzedaży powstaje we wrześniu, czy dopiero w październiku?
    Pozdrawiam
    Małgosia

  • 2. Data: 2002-10-02 07:11:32
    Temat: Re: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Megan" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Urzędu Celnego nastąpiło w dniu 01/10/2002r. W związku z tym moje pytanie:
    > Czy przychód ze sprzedaży powstaje we wrześniu, czy dopiero w
    --------------------
    Vat do wykazania za Pażdziernik a przychód za Wrzesień
    przynajmniej ja tak uważam.

  • 3. Data: 2002-10-02 12:23:41
    Temat: Re[2]: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Wiola,
    W Twoim liście datowanym 2 października 2002 (09:11:32) można przeczytać:

    WP> Vat do wykazania za Pażdziernik a przychód za Wrzesień
    WP> przynajmniej ja tak uważam.

    a nie jest czasem tak, że we wrześniu trzeba wykazać VAT należny 22%
    (o ile taki towar jest exportowany) i dopiero w październiku
    skorygować go na stawkę 0% export, zgodnie z datą potwierdzenia
    z UC ?

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 4. Data: 2002-10-02 12:56:29
    Temat: Re: Re[2]: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "KaMeL" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (o ile taki towar jest exportowany) i dopiero w październiku
    > skorygować go na stawkę 0% export, zgodnie z datą potwierdzenia

    -------------------------------------
    Chyba że teraz coś się zminieło bo do tej pory można było nie wykazywać w
    ewidencji za dany miesiąc lecz w następnym gdy otrzymamy SAD potwierdzający
    wywóz.
    Art.18 punkt 4 i 5 chyba że ja coś mylę.Ostanio jest tyle zmian że już
    zapominam o dawnych przepisach i mylą sie nowe. Można oszaleć
    Jolka

  • 5. Data: 2002-10-02 16:22:55
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

> [...]
    > (o ile taki towar jest exportowany) i dopiero w październiku
    > skorygować go na stawkę 0% export, zgodnie z datą potwierdzenia

    Witaj KaMel
    Szczerze mówiąc nie pamiętam żebym czytała o takim rozwiązaniu; prosiłabym o
    podstawę prawną.
    Dzięki
    Małgosia

  • 6. Data: 2002-10-03 11:18:12
    Temat: Re[4]: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: k...@t...pl (KaMeL)

    Witaj Megan,

    W Twoim liście datowanym 2 października 2002 (18:22:55) można przeczytać:
    M> Szczerze mówiąc nie pamiętam żebym czytała o takim rozwiązaniu; prosiłabym o
    M> podstawę prawną.
    M> Dzięki
    M> Małgosia

    mogę poszukać, ale z tego co pamiętam to do zastosowania stawki 0%
    eksport niezbędne jest potwierdzenie z UC (z czerwonym paskiem) o wywozie towaru, a
    przecież
    może to nastąpić ze znacznym opóźnieniem.

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 7. Data: 2002-10-03 15:03:12
    Temat: Re: Re[4]: Moment sprzedaży w eksporcie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > eksport niezbędne jest potwierdzenie z UC (z czerwonym paskiem) o
    wywozie towaru, a przecież
    > może to nastąpić ze znacznym opóźnieniem.

    Ale jeśli posiadasz potwierdzenie odprawy w UC wewnętrznym, to
    możesz w ogóle nie wykazywać sprzedazy w tym miesiącu.
    (ten sam art. ustawy - chyba)
    Jeśli nie ma dokumentu odprawy wewn (karta 3 - nie mylić z 1A)
    to fakltycznie trzeba dać 22%

    CEZ

  • 8. Data: 2002-10-03 17:56:22
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

> [...]
    > (ten sam art. ustawy - chyba)
    > Jeśli nie ma dokumentu odprawy wewn (karta 3 - nie mylić z 1A)

    Małgosia