  • 21. Data: 2006-12-04 09:31:16
    Temat: Re: Najwazniejsze zmiany od 2007 r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Dec 2006, Atomek wrote:

    > 2. W art. 22 ust.6a dla podatników prowadzących kpir podano definicję "dnia
    > poniesienia kosztu". wg niej za dzień poniesienia kosztu uważa się dzień
    > WYSTAWIENIA faktury. Mocno śmieszne.

    IMO bardzo rozsądne. Co Ci się nie podoba?
    Przecież to regulacja VAT (ustanawiająca datę otrzymania f-ry) jest do
    kitu i każe podatnikom kredytować Skarb.
    Jeśli przychód jest z datą wystawienia f-ry, to koszt powinien byc z tą
    samą!

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2006-12-04 09:34:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Dec 2006, latet wrote:

    > Czy ta zmiana oznacza, ze jesli operator wystawi mi
    > fakturę 31 stycznia, wysle 2 lutego, a dotrze ona
    > do mnie 6 lutego, a zaplace 15 lutego, to i tak
    > musze to uwzględnić w kosztach stycznia?

    Dlaczego "musisz"?
    Jakiś przepis zniósł "zasadę Maddy"? :O
    Inaczej mówiac: co się stanie jak ujmiesz później?
    Hint: u mnie kontrolerzy pokiwali głową: "acha, ujmuje Pan później" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2006-12-05 07:12:54
    Od: Schwester <j...@c...com>

    latet napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Proponuję założyć taki pożyteczny wątek (tzn. wlasnie
    > go założyłem:-), w którym osoby zorientowane mogłoby
    > napisać krótko i jasno o najważniejszych zmianach
    > obowiązująych od 2007 r.
    >
    > Najwazniejsze rzeczy bylyby w jednym miejscu, wygodnie
    > dostępne.
    >
    > Co Wy na to?
    >
    > Latet

    Nikt jeszcze nie pisał, więc zrobię to ja:
    W końcu można będzie zalicyć w kup wszystkie wydatki poniesione na
    reklamę (bez limitu) za to nie można już odliczać kosztów reprezentacyjnych.

    --
    Schwester