  • 1. Data: 2008-04-27 21:25:12
    Temat: Nazwa i adres firmy na fakturach VAT
    Od: ethan <e...@w...pl>

    hej,

    jestem zielony, a jednoznacznej pomocy brak...

    Mam pytanie odnosnie nazwy i adresu na fakturach.
    DG zarejestrowana jest na ulicy Krzysztofa Kamila Baczynskiego, pytanie
    czy mozna nazwe takiej ulicy skracac na fakturach wystawianych mojej
    firmie jak i przez moja firme np. do ul. K.K. Baczynskiego?

    Druga sprawa to wielkosc liter w nazwie. Wpisana do ewidencji jest jako
    Xxxxxx Imię Nazwisko, a ja chcialbym z pewnego powodu uzywac nazwy jako
    xxxxxx Imię Nazwisko, tj. nazwa z malej litery.

    Czy faktury z taka nazwa i skroconym adresem przejda?

    Czytalem ustawy i inne takie, ale jednoznaczej interpretacji nie
    znalazlem. Ksiegowa moja nie wie... nic :(.

    Dzieki z gory i pozdrawiam,
    ethan

  • 2. Data: 2008-04-27 21:43:11
    Temat: Re: Nazwa i adres firmy na fakturach VAT
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > mozna nazwe takiej ulicy skracac na fakturach wystawianych mojej firmie jak i
    > przez moja firme np. do ul. K.K. Baczynskiego?

    Powinieneścałą nazwęulicy podawać :( al ełba Ci nikt nie urwie jak sobie
    skrócisz... W moim mieście też urzędnikom odbiło i imiona podoodawali przed
    nazwiskami. DO wymieniłem dzieki temu za darmo, a reszty papierów nie ruszałem.

    > Druga sprawa to wielkosc liter w nazwie. Wpisana do ewidencji jest jako
    > Xxxxxx Imię Nazwisko, a ja chcialbym z pewnego powodu uzywac nazwy jako xxxxxx
    > Imię Nazwisko, tj. nazwa z malej litery.

    jak sobie zapiszesz, tak będzie :)

    > Czytalem ustawy i inne takie, ale jednoznaczej interpretacji nie znalazlem.
    > Ksiegowa moja nie wie... nic :(.

    Zmień ją. Np. na Maddy jak Cię przyjmie ;-)

  • 3. Data: 2008-04-28 05:35:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2008, ethan wrote:

    > Mam pytanie odnosnie nazwy i adresu na fakturach.
    > DG zarejestrowana jest na ulicy Krzysztofa Kamila Baczynskiego,

    Można po polsku? ;)
    Znaczy *TY* jesteś "zarejestrowany"?
    Bo firma to Ty.
    Czyli masz tam miejsce zamieszkania.
    O to, czy przy ulicy (zazwyczaj tak jest) czy jednak "na" się nie dopytuję ;)
    Zwróć uwagę: na fakturze podaje się dane *podatnika*, a nie dane
    *przedsiębiorstwa*. Znaczy obowiązkowo się podaje (dodatkowo inne dane
    też można dołożyć, a co).

    > pytanie czy
    > mozna nazwe takiej ulicy skracac na fakturach wystawianych mojej firmie jak
    > i przez moja firme np. do ul. K.K. Baczynskiego?

    Sam tak wystawione f-ry przyjmuję. Na własnych piszę pełne imię
    i nazwisko (patrona czy jak tam się zwie tego co od niego ulica się zwie).
    Ale IMO wystarczy, aby było "jednoznacznie", czyli dopóki nie będzie
    w mieście dwu ulic różnych Baczyńskich to OK.
    Celem adresu jest przecież określenie miejsca :)

    pzdr, Gotfryd