  • 1. Data: 2002-02-27 19:59:44
    Temat: Nieterminowe zawiadomienie o formie podatkowej w '02r.
    Od: "Eduardo" <e...@w...pl>

    Uprzejmie prosze o radę.
    Przegapiłem o 7 dni termin złożenia zawiadomienia o formie opodatkowania w
    2002r. Jest to kontynuacji opodatkowania w formie ryczałtu.( od 3-ech lat
    taka sama forma opod.)
    Dostałem wezwanie do wstawienia się w U.Skarbowym w charakterze sprawcy
    wykroczenia skarbowego z art. 56 $4 Kss (Dz.U.z 1999r. nr.83.poz 930) z
    uwagi na możliwość wymierzenia kary grzywny w drodze mandatu karnego za nie
    terminowe złożenie w.w. zawiadomienia.

    Czy ktoś się orientuje jak wysoka może być ta kara i jak się ew. przed tym
    bronić,(tłumaczyć).
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Darek z Krakowa.

  • 2. Data: 2002-02-28 12:57:06
    Od: "Małgorzatka" <m...@i...pl>

> [...]
    > 2002r.
    > Czy ktoś się orientuje jak wysoka może być ta kara i jak się ew. przed tym

    Wiesz, nie wiem czy Ci pomoge w jakis sposob, ale ja w zeszlym roku
    przegapilam to zupelnie - i po prostu nie wyslalam wcale. Dostalam wezwanie
    z US i wpadlam na taki pomysl - mialam kwitek wysylania listu poleconego z
    data przed 20 stycznia do US (oczywiscie byly wysylane inne rzeczy) i
    zanioslam go jako dowod wyslania tego zawiadomienia. Wiem ze to malo
    uczciwe, ale coz... Panie z US stwierdzily ze w takim razie wychodzi na to,
    ze to one zgubily i poprosily grzecznie o zlozenie kopii. Oczywiscie zadnej
    kary nie bylo :)
    Pozdrawiam, Malgorzatka

  • 3. Data: 2002-02-28 17:45:12
    Od: "Bogdan Skuczyński" <b...@z...com.pl>

> [...]
    > kary nie bylo :)
    > Pozdrawiam, Malgorzatka
    >
    > Pod warunkiem , że US nie ewidencjuje przychodzących przesyłek do
    ewidencji. U nas US każdy list przychodzący wpisuje do ewidencji opisując
    co zawierał i numer nadania.

    PZDR
    B.Skuczynski

  • 4. Data: 2002-02-28 20:22:25
    Od: "Eduardo" <e...@w...pl>

    Dzięki za radę ale w moim przypadku taki manewr nie przejdzie ponieważ
    wyslalem to, lecz 7 dni później.
    Tak czy owak, na moim liście poleconym mają stępel z datą.
    Cóż, chyba jednak kara mnie nie minie... taki los.:-) Zastanawiam się tylko
    jak będzie duża.
    Pozdrawiam serdecznie
    Darek z Krakowa.

  • 5. Data: 2002-03-01 15:21:00
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze b...@z...com.pl:

    > ewidencji. U nas US każdy list przychodzący wpisuje do ewidencji
    > opisując co zawierał i numer nadania.

    To chyba jakiś mały US, w moim bywały dni że form opodatkowania
    przychodziło po 2 tysiące dziennie - musiałyby być z 2 osoby do wpisywania
    tego w rejestr.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster