  • 1. Data: 2002-04-10 17:41:41
    Temat: Nowa ulga mieszkaniowa i jej konsekwencje!
    Od: <w...@g...pl>

    Jestem kawalerem i oszczędzam w kasie mieszkaniowej (od października 2001).
    Nie wiem, czy skorzystać z tego powodu z ulgi za oszczędzianie w KM. Czy jeśli
    teraz skorzystam, a potem się ożenię to będziemy mieli prawo do nowej ulgi
    mieszkaniowej (za spłatę odsetek od kredytu mieszkaniowego). Czy podobnie jak
    dawniej małżeństwo będzie miało prawo do odpisania kwoty jeszcze nie
    wykorzystanej przed małżeństwem?
    Znalazłem artykuł w Rzepie, że prawo do ulgi ma się, jeśli dana osoba lub
    małżonek w przeszłości nie korzystał z dużej ulgi budowlanej. Dlaczego jednak
    małżonek ma być "karany" za to, że przed laty druga połowa skorzystała zgodnie
    z ordynacją z ulgi za oszczędzanie w kasie. Czy ktoś zna odpowiedź na takie
    zapytanie podatkowe, może macie jakąś odpowiedź ze swojego urzędu skarbowego?
    A może resztę życia spedzać w separacji (w ramach polityki antyprorodzinnej):)