  • 1. Data: 2006-11-14 18:53:00
    Temat: Nowe zasady z MF dotyczace DG ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Wlasnie obilo mi sie o uszy, ze MF na tygodniach wprowadzi nowe
    rozporzadzenie,uchwale a moze tylko interpretacje. Ma to dotyczyc osob
    prowadzace Dzialalnosc Gospodarcza. Glowna idea tych zmian ma byc to, ze
    jezeli jednoosobowa DG "nie ponosi ryzyka gospodarczego" (lub np pracuje w
    miejscu pracodawcy itp) to znaczy ze tak naprawde pracuje na etat. I wg tych
    zasad musi rozliczac podatek i ZUS.Dobrze slyszalem ? Moze ktos ma wiecej
    info o tym ?

    Fantom
    ps. to ryzyko to np to, ze jezeli ma sie stalego pracodawce, to znaczy ze
    nie ryzykuje sie swojej firmy, nie trzeba szukac innych firm do wspolpracy
    itp. Bo ma sie zapewniony staly 'pewny' dochod

  • 2. Data: 2006-11-14 19:09:27
    Temat: Re: Nowe zasady z MF dotyczace DG ?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 14-11-2006 o 19:53:00 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > wspolpracy
    > itp. Bo ma sie zapewniony staly 'pewny' dochod

    Jasne, i pewnie jeszcze prawo do urlopu i brak ryzyka zwolnienia bez
    podania przyczyny.
    Państywo znowu robi ludzi w wała. Umowy o pracę mieć dalej nie będą ale
    podatków
    korzystniej już nie będą mogli.