  • 1. Data: 2020-04-20 14:00:00
    Temat: Nowy pracownik a zwolnienie z ZUS
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy jak w kwietniu badz maju zatrudni się nowego pracownika ale łączna
    liczba ubezpieczonych bedzie nadal ponizej 10 to zwolnienie z ZUS
    przysługuje rowniez na składki tego nowego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 2. Data: 2020-04-22 15:19:57
    Temat: Re: Nowy pracownik a zwolnienie z ZUS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Czy jak w kwietniu badz maju zatrudni się nowego pracownika
    > ale łączna liczba ubezpieczonych bedzie nadal ponizej 10 to
    > zwolnienie z ZUS przysługuje rowniez na składki tego nowego?

    Ogólnie -- spróbuj złożyć wniosek (szczególnie -- RDZ) a IMO
    wszystko stanie się jasne. Złożenie wniosku nie implikuje
    przejęcia składek przez państwo. Ogólnie elementy tej tarczy
    permanentnie są modyfikowane i jest masa interpretacji; nawet
    infolinia ZUS niekoniecznie podaje prawdziwe dane -- przykładowo
    (skoro jesteśmy przy RDZ) już dzień przed usunięciem załącznika,
    ZUS informował o braku tegoż, choć nadał ów załącznik tam był...

    Bywa też, że infolinia ZUS rzekomo nie wie, co następnego dnia
    stanie się faktem -- przykładowo faktem postojowym (chyba RSP-D)
    i z jego 300% normy...

    Jak chcesz pogodzić postojówkę z dodatkowym pracownikiem?

    -=-

    Chciałem zwiększyć swe zatrudnienie do pełnego etatu... ;)
    Jest dobry moment -- PITy roczne (36 czy 37)... ;)

    -=-

    Moja rada -- próbuj; nakłuwaj; składaj wnioski, jeśli zdołasz...
    Nie warto szukać konkretnych odpowiedzi w świecie aż tak mocno
    (i tak szybko) zmieniającym się...

    Składam wnioski o prewencję (PR-4) regularnie... ;)
    Na domiar złego -- papierowo, bo via net nie mogę...
    (może lekarz przy okazji chorobowego zwolnienia)

    -=-

    Niejedna osoba nie dostanie postojówki tylko dlatego, że
    nie założyła/przewidziała rezygnacji z tych 300% normy...
    (15% pozostało w postojówce)

    -=-

    Co jakiś czas testuję (bez wysyłania) różne wnioski do ZUS. ;) Z nudów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-04-22 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski p...@c...fontem.lucida.console

    > Jak chcesz pogodzić postojówkę z dodatkowym pracownikiem?

    Ale jaka postojówke?
    Jak cały czas pracuje to raczej postojówki nie bede brał.
    cos przegapiłem? Lepiej przestac pracowac i brac kase? :)

    > Niejedna osoba nie dostanie postojówki tylko dlatego, że
    > nie założyła/przewidziała rezygnacji z tych 300% normy...
    > (15% pozostało w postojówce)

    Zupełnie nie znam tematu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 4. Data: 2020-04-22 21:41:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Ale jaka postojówke?

    Postojowe. Jeśli przychód firmy miesiąc do miesiąca spadł
    o co najmniej 15%. (przychód zakładu fryzjerskiego przykładowo)

    > Jak cały czas pracuje to raczej postojówki nie bede brał.
    > cos przegapiłem? Lepiej przestac pracowac i brac kase? :)

    > Zupełnie nie znam tematu.

    Chyba jednak nie mam racji z 300% -- byłem zmęczony, gdy
    sprawdzałem, czy naprawdę przez jakiś czas 300% normy nie
    było w postojówce?...

    ZUSowa informacja potwierdziła telefonicznie tę likwidację.

    Teraz, próbując wnioskowania, najpierw dostałem zielone
    światło ;) od ZUS, ale później (już po zapisaniu wniosku)
    zbyt duży przychód został po prostu pominięty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 5. Data: 2020-04-24 00:36:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea09e0e$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba jednak nie mam racji z 300% -- byłem zmęczony, gdy
    > sprawdzałem, czy naprawdę przez jakiś czas 300% normy nie
    > było w postojówce?...

    Kolejny raz odszczekuję swe słowa -- ***chyba*** jednak
    nie ma warunku 300% normy, czyli wpierw dobrze napisałem,
    ale RSP-D w PUE nie został stosownie zaktualizowany.

    Dziś z wniosku RSP-D w PUE nic nie ginie po zapisaniu, ale
    300000 w lutym
    vs
    100000 w marcu
    po zapisaniu nie spełnia warunku zmniejszenia o co najmniej 15%...
    (przed zapisaniem spełnia, jak i wczoraj po zapisaniu a przed
    wysłaniem ginęło...)

    Przeraża mnie zmienność tego świata.

    Ponoć ZUS informuje gdzieś na WWW, że wniosek RSP-D w PUE jest
    niezbyt aktualny, i proponuje, by nie brać do głowy tej nieaktualności...

    > ZUSowa informacja potwierdziła telefonicznie tę likwidację.

    Ta strona:
    https://www.zus.pl/documents/10182/3264150/RSP-D.pdf
    /337e56fe-1c60-70aa-eade-f1172ea3fe94
    także nie wspomina nic o socjalistycznych przodownikach pracy ***bezzespołowej***
    dających 300% normy...
    [zabrałem sobie ten wniosek, by w przyszłości nie świecić mymi oczami, które smutek
    zgasił zupełnie]

    > Teraz, próbując wnioskowania, najpierw dostałem zielone
    > światło ;) od ZUS, ale później (już po zapisaniu wniosku)
    > zbyt duży przychód został po prostu pominięty...

    Dziś nie został pominięty, ale (jak już pisałem wcześniej)
    100 vs 300 źle wróży...
    https://www.tekstowo.pl/piosenka,anna_german,nikt_mi
    _ciebie_nie_odbierze.html

    -=-

    [ciekawe, czy nowe cekiny wbite w tarczę nie dadzą każdemu
    postojówki -- bez względu na przychody czy inne chody...
    spotkałem też takich, wg których dziś dadzą postojowe, za
    które jutro posadzą, bo uznają, że firma leżała nie z powodu
    COBVID-19, ale z powodu innej choroby, wywołanej przez jaki
    inny wirus, powstały w efekcie ewolucji zwanej mutacją...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 6. Data: 2020-04-24 11:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > nie ma warunku 300% normy, czyli wpierw dobrze napisałem,
    > ale RSP-D w PUE nie został stosownie zaktualizowany.

    O jakiej normie mowisz?

    > Dziś z wniosku RSP-D w PUE nic nie ginie po zapisaniu, ale
    > 300000 w lutym
    > vs
    > 100000 w marcu

    Hmm, to jak ma wygladac spadek obrotu zeby sie matematyka zgadzała?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 7. Data: 2020-04-25 19:02:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Hmm, to jak ma wygladac spadek obrotu zeby sie matematyka zgadzała?

    Nie wiem, ale wiem, że niektórzy proponują prostsze rozwiązania:
    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/koronawirus-apel-do-
    ue-dochod-podstawowy-dla-kazdego-przez-trzy-miesiace
    /j3plp67

    Może i ja ubiegnę się o jakieś łaski? ;)

    --