  • 1. Data: 2007-02-18 16:15:57
    Temat: Numer NIP dla wpółmażonka
    Od: raf <r...@r...pl>

    Witam.
    Chcę rozliczać się z żoną, która jeszcze nie ma NIPu. I teraz pytanie -
    czy wystarczy do PITu dołączyć NIP-3 żony, czy trzeba to załatwiać osobno.
    Dodatkowy problem - gdzie NIP-3 złożyć. Formalnie żona mieszka w
    Racibórzu, faktycznie we Wrocławiu, a PIT będę składał w jeszcze innym
    mieście.

  • 2. Data: 2007-02-18 21:24:05
    Temat: Re: Numer NIP dla wpółmażonka
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "raf" <r...@r...pl> wrote in message news:er9u2s$73m$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > Dodatkowy problem - gdzie NIP-3 złożyć. Formalnie żona mieszka w
    > Racibórzu, faktycznie we Wrocławiu, a PIT będę składał w jeszcze innym

    Żona składa NIP-3 w miejscu faktycznego zamieszkania.
    Jeśli to nie jest US, do którego będzie wysłane zeznanie, to musi złożyc
    NIP-3 samodzielnie.
    Załatwcie to osobiście z tłumaczeniem, że żona potrzebuje NIP z powodu
    wspólnego rozliczania się z małżonkiem.
    Albo takie tłumaczenie dołącznie do druku NIP-3 wysłanego pocztą, bo jak
    wyślecie sam NIP-3 to przeciągnięcie niepotrzebnei sprawę, bo US będzie się
    pytał po co wam NIP.

  • 3. Data: 2007-02-18 23:12:08
    Od: raf <r...@r...pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > wyślecie sam NIP-3 to przeciągnięcie niepotrzebnei sprawę, bo US będzie się

    Tak tak, wiem. Już to przerabiałem rok temu. Szukając pracy na wakacje
    pracodawca (co dziwne, ale cóż) wymagał NIP. No to wysłaliśmy NIP3 dla
    żony do jej US. Na to US zrobił aferę, że się nie należy, że trzeba
    wytłumaczyć, że będzie kara jak się nie wytłumaczy itp. Jakby ten ciąg
    cyfr był nie wiadomo jakim luksusem.
    Swoją drogą chore jest to, że w moim US cała moja rodzina (młodsze,
    uczące się rodzeństwo) dostała NIP od ręki, bez ekstra uzasadnień, a
    żonę w innym US mi terroryzowali :)

    Pozdrawiam
    R.

  • 4. Data: 2007-02-18 23:20:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "raf" <r...@r...pl> wrote in message news:eramf4$5te$1@opal.futuro.pl...

    > Tak tak, wiem. Już to przerabiałem rok temu. Szukając pracy na wakacje
    > pracodawca (co dziwne, ale cóż) wymagał NIP.

    To pracodawca nie wiedział, że jego obowiązkiem jest dostarczenie
    pracownikowi druku NIP-3 w ciągu 7 dni o pobrania pierwszej zaliczki i
    poinformowania pracownika, że ma 14 dni na wypełnienie druku. NIP-3 wysyła
    pracodawca.

> [...]
    > się rodzeństwo) dostała NIP od ręki, bez ekstra uzasadnień, a żonę w innym

    Terroryzowali na podstawie art 8 ustawy o NIP.

  • 5. Data: 2007-02-19 07:21:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Feb 2007, witek wrote:

    > To pracodawca nie wiedział, że jego obowiązkiem jest dostarczenie
    > pracownikowi druku NIP-3 w ciągu 7 dni

    Mi ale opis wygląda tak: "przyjmę do pracy na okres wakacji młode
    panie posiadające NIP".
    Jeśli nikt nie ściga za podawanie wieku i płci jako warunku zatrudnienia,
    to chyba za żądanie NIP też nie będzie :|

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-02-19 14:09:09
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Mi ale opis wygląda tak: "przyjmę do pracy na okres wakacji młode
    > panie posiadające NIP".
    > Jeśli nikt nie ściga za podawanie wieku i płci jako warunku zatrudnienia,
    > to chyba za żądanie NIP też nie będzie :|

    Najwyższy czas, żeby ktoś zaczął.