  • 1. Data: 2006-03-02 15:25:17
    Temat: Numer konta, NIP-1 i...
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
    dzisiaj po wielkich przebojach udalo mi sie rozliczyc z zeszlorocznego
    podatku. Jako przykladny obywatel z papierami w zebach udalem sie do
    Urzedu Skarbowego zlozyc "PITa". Na domiar zlego w zeszlym roku
    otworzylem sobie nowe konto, starego nie usmiercajac. Podkladam pani
    NIP-1 pod nos z prosba aby zwrot zostal przelany na nowe konto. Jakiez
    bylo moje zdziwienie, kiedy Pani zazadala ode mnie przedlozenia kopii
    rozwiazania umowy ze "starym bankiem" - tym na ktore dostalem zwrot w
    zeszlym roku i kopii umowy z "nowym bankiem". Stanalem jak wryty - "o co
    chodzi..." Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? Podobno zyjemy w
    wolnym kraju, gdzie wolno mi miec konto w banku jaki tylko sobie wymysle
    a "swoimi" pieniedzmi dysponowac wedlug wlasnego uznania.
    Ordynacja podatkowa wyraznie mowi: "Na rachunek wskazany przez
    podatnika". A moze zalozyc zazalenie na pracownika, do Naczelnika Urzedu
    Skarbowego? No chyba, ze to nowa praktyka "kontroli" wladzy.
    --
    Reseller
    GG:1794

    Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum...

  • 2. Data: 2006-03-02 15:44:15
    Temat: Re: Numer konta, NIP-1 i...
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zeszlym roku i kopii umowy z "nowym bankiem". Stanalem jak wryty - "o co
    > chodzi..." Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? Podobno zyjemy w

    A poczytaj sobie np. ten wątek: http://42.pl/u/gnS

    Piotr

  • 3. Data: 2006-03-02 15:55:46
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    PiotRek napisał(a):
    > Użytkownik "Reseller" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A poczytaj sobie np. ten wątek: http://42.pl/u/gnS

    Watek, owszem, ciekawy. Tyle, ze dotyczy on osoby prawnej a nie jak w
    moim wypadku osoby fizycznej.

  • 4. Data: 2006-03-02 16:27:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Reseller"
    > Watek, owszem, ciekawy. Tyle, ze dotyczy on osoby prawnej a nie jak
    > w moim wypadku osoby fizycznej.

    ja kiedys mimo zlozenia nowego rachunku
    dostalem zwrot na bardzo stary rachunek

    Okazalo sie, że w moim US zlozenie nowego nr dopisuje rachunek a
    na wykasowanie od nich sterego rachunku tez trzeba zlozyc NIP-1
    tyle, ze nie trzeba miec na to zadnych papierow, mozna miec 2 rachunki
    w bankach a zmienic dyspozycje na ktory rachunek US ma przelewac
    zwroty
    *** blad ***

  • 5. Data: 2006-03-02 19:21:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > dzisiaj po wielkich przebojach udalo mi sie rozliczyc z zeszlorocznego
    > podatku. Jako przykladny obywatel z papierami w zebach udalem sie do

    I to byl blad.
    Bylo wyslac poczta.

    --
    Pozdrowienia

  • 6. Data: 2006-03-03 11:22:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Reseller wrote:

    > Watek, owszem, ciekawy. Tyle, ze dotyczy on osoby prawnej a nie jak w
    > moim wypadku osoby fizycznej.

    Ten wątek dotyzcy osoby fizycznej prowadzącej DG i składającej NIP-1,
    tak samo jak ty. A nawet jeśli nie prowadzisz DG i składasz NIP-3 to
    ustawa w tym wypadku nakłada takie same obowiązki.

  • 7. Data: 2006-03-03 11:22:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Slawek Kos wrote:

    > I to byl blad.
    > Bylo wyslac poczta.

    Wezwą w celu uzupełnienia.

  • 8. Data: 2006-03-03 14:10:03
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Ten wątek dotyzcy osoby fizycznej prowadzącej DG i składającej NIP-1,
    > tak samo jak ty. A nawet jeśli nie prowadzisz DG i składasz NIP-3 to
    > ustawa w tym wypadku nakłada takie same obowiązki.

    Oki, to prosze o jednoznaczna odpowiedz... Musze przedstawic te papiery
    czy nie? Czy to tylko fanaberia pani za biurkiem, czy faktycznie mam
    taki obowiazek, skoro ordynacja podatkowa nic o tym nie mowi?

  • 9. Data: 2006-03-03 14:56:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Reseller wrote:

> [...]
    > papiery czy nie? Czy to tylko fanaberia pani za biurkiem, czy
    > faktycznie mam taki obowiazek, skoro ordynacja podatkowa nic o tym nie

    W twoim wypadku raczej musisz. Co najmnie jeden. Mówi o tym ustawa o
    identyfikacji podatników. Trzeba przedstawić papierek do każdej zmiany.
    Ale jak czytam twój pierwszy post to mam jedną wątpliwość. Czy jako
    rachunek do zwrotu podajesz rachunek prywatny (B.7 na NIP-1) czy
    firmowy (C.2.1)? Jeśli poprzedniego rachunku nie zlikwidowałeś lub
    nawet zlikwidowałeś ale był to rachunek prywatny, to nie ma potrzeby
    dostarczania jakiegokolwiek papierka w jego sprawie.

  • 10. Data: 2006-03-03 18:07:48
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl>

    > Wezwą w celu uzupełnienia.

    Dokladnie. Kiedys jak zalozylem dzialalnosc zarejestrowalem sie w US. Po 3
    tygodniach wezwanie - doniesc umowe z biurem rachunkowym. Donosze. Po 2
    tygodniach wezwanie - doniesc w/w umowe. Ki diabel mysle - a tu sie okazuje
    ze US nie ma stempla "za zgodnosc z oryginalem" - panie w okienku nie
    postawila.

    Innym razem - potrzebuje zaswiadczenie o niezaleganiu. Okazuje sie ze jakas
    deklaracja dotarla z opoznieniem, wiec mnie mandatem karaja. Pani sie pyta
    czemu zlozylem 10 dni pozniej, wiec tlumacze ze zachorowalem za granica i
    zgadzam sie na mandat 200 zl. Ale okazuje sie ze gdzies tam w innym pokoju
    jeszcze chca ze mna pogadac - i co? I okazuje sie, ze nie zlozylem
    deklaracji za ktore to opoznione zlozenie dostalem mandat minute przedtem ;)

    Szymon