  • 1. Data: 2015-05-13 19:00:35
    Temat: O co chodzi?
    Od: Badabum <malkontUSUŃ@go2.pl>

    Pracuję na umowę zlecenie od trzech lat. W tym czasie zmieniłem adres
    zameldowania i adres zamieszkania. Złożyłem PIT'a z nowym adresem
    zamieszkania. US do mnie dzwoni, żebym zmienił dane w Urzędzie Miasta.
    Co ma UM do adresu zamieszkania? Żeby jeszcze zagmatwać to mam
    zawieszoną działalność gospodarczą z poprzednim adresem zameldowania.
    Czy tam też mam zmienić dane adresowe?US skarbowy też to sugerował.
    Zawieszenie trwa 3 lata, co mogli z tym zrobić? Zlikwidować, odwiesić?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2015-06-14 13:15:20
    Temat: Re: O co chodzi?
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    W dniu 2015-05-13 o 19:00, Badabum pisze:
> [...]
    > Czy tam też mam zmienić dane adresowe?US skarbowy też to sugerował.
    > Zawieszenie trwa 3 lata, co mogli z tym zrobić? Zlikwidować, odwiesić?

    Podatki płacisz tam, gdzie masz meldunek. Jeśli zmieniłeś meldunek np.
    we wrześniu. Rozliczasz się w starym miejscu zameldowania.
    Fakt że to głupie, bo np. niektórzy muszą przejechać całą Warszawę, aby
    złożyć darmozjadom swój PIT albo jechać do nich aby się wytłumaczyć.

    Ale takie jest prawo.
    :)

  • 3. Data: 2015-06-14 13:41:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 13:15, Waluś pisze:

    > Podatki płacisz tam, gdzie masz meldunek.

    Od bardzo dawna jest inaczej.
    Płacisz w miejscu zamieszkania. (jeden z pierwszych rozdziałów ordynacji)
    Najczęściej to się pokrywa, ale w przypadku, który opisujesz, ktoś sobie
    po prostu dołożył roboty, bo czegoś tam nie dopilnował i nie złożył
    stosownego NIPa ileśtam.

    > Ale takie jest prawo.

    Prawo jest jak widać inne, ale się znajdzie ktoś dla kogo jest to
    niewygodne.

  • 4. Data: 2015-06-14 14:26:20
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 13:41, cef pisze:

> [...]
    > stosownego NIPa ileśtam.

    > Prawo jest jak widać inne, ale się znajdzie ktoś dla kogo jest to

    ale on zmienił mieszkanie (chociaż już nie musi zgłaszać), więc
    automatycznie nie przenieśli jego PIT (co dziwne, bo przecież każdy
    kupujący mieszkanie wnosi opłatę skarbową), więc US powinien z buta
    przenieść człowieka do odp. US.

  • 5. Data: 2015-06-14 15:26:51
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-06-14 o 14:26, Waluś pisze:

    > automatycznie nie przenieśli jego PIT (co dziwne, bo przecież każdy
    > kupujący mieszkanie wnosi opłatę skarbową), więc US powinien z buta
    > przenieść człowieka do odp. US.

    Tak, a jak kupię 3 mieszkania w trzech różnych miastach to "z buta" mają
    mnie przenieść do trzech US?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2015-06-15 07:23:57
    Od: Waluś <r...@i...pl>

    W dniu 2015-06-14 o 15:26, Kviat pisze:

    > Tak, a jak kupię 3 mieszkania w trzech różnych miastach to "z buta" mają
    > mnie przenieść do trzech US?
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr
    Meldunek masz zawsze jeden.
    :)

  • 7. Data: 2015-06-15 07:49:29
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2015-06-15 o 07:23, Waluś pisze:

    > Meldunek masz zawsze jeden.
    > :)

    A co ma meldunek do US?
    Już ktoś ci napisał: podatki płacisz w/g miejsca zamieszkania, a nie
    meldunku.

    Więc pytam jeszcze raz: jak kupisz 3 mieszkania w trzech różnych
    miastach, to do którego US "z buta" urząd powinien przenieść człowieka?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2015-06-15 08:53:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Meldunek masz zawsze jeden.
    > :)

    Może być też 0.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2015-06-16 10:33:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Waluś wrote:

    > Podatki płacisz tam, gdzie masz meldunek.

    Podatki płacisz tam gdzie mieszkasz.
    Rozliczasz sie rowniesz tam gdzie mieszkasz.

    Meldunek mozesz sobie wsadzic w 4 litery.

    > Ale takie jest prawo.
    > :)

    Chyba twoje.

  • 10. Data: 2015-06-16 10:34:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Waluś wrote:

> [...]
    > automatycznie nie przenieśli jego PIT (co dziwne, bo przecież każdy
    > kupujący mieszkanie wnosi opłatę skarbową), więc US powinien z buta

    Czy ciebie odhibernowali po 50 latach?

    Nikt niczego nigdzie nie przenosi.