  • 1. Data: 2003-04-09 08:03:40
    Temat: Od kiedy to nieszczęsne 7,75%
    Od: b...@p...onet.pl

    Od kiedy obowiązuje ten przepis, że w PIT-5 od podatku można odpisać sobie
    niecale ZUS-owskie ubezpieczenie zdrowotne (stanowiące 8% podstawy), ale tylko
    jego wiekszosc (dokladnie 7,75% podstawy).
    Bo ja obudzilem sie dopiero dzisiaj?

    I jaka to ma byc kwota?
    Biorąc pod uwagę, że ja płacę dopuszczalne minimalne ubezpieczenie zdrowotne?

    Pozdrawiam
    burt30

  • 2. Data: 2003-04-09 08:23:51
    Temat: Re: Od kiedy to nieszczęsne 7,75%
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    tylko
    > jego wiekszosc (dokladnie 7,75% podstawy).

    Mowiac w uproszczeniu - nigdy nie mozna bylo odliczyc wicej niz 7,75%,
    wiec jesli choc raz na PIT-5 odliczyles 8%, to odliczyles za duzo.

    > I jaka to ma byc kwota?

    podstawa_zdrowotna_uzyta_do_zaplacenia * 0,0775

    Pozdrawiam,

    latet

  • 3. Data: 2003-04-09 08:53:11
    Od: "Graszka" <g...@p...wp.pl>

    Pamiętaj, że obecnie składkę ubezp. zdrow. płacić będziesz od innej podstawy
    wymiaru.
    Graszka

  • 4. Data: 2003-04-09 09:03:28
    Od: b...@p...onet.pl

    > tylko
    >
    > Mowiac w uproszczeniu - nigdy nie mozna bylo odliczyc wicej niz 7,75%,
    > wiec jesli choc raz na PIT-5 odliczyles 8%, to odliczyles za duzo.

    Jak to 'nigdy nie mozna bylo' - czy to prawda? Ja sobie tak odliczalem od
    jesieni AD 2000, kiedy założyłem moją sławetną działalność.

    > podstawa_zdrowotna_uzyta_do_zaplacenia * 0,0775

    Tego również nie rozumiem. Sorry, ale chociaż jestem przedsiębiorcą, to jestem
    bardzo, ale to baaaaaardzo mało kumaty.

    Pozdrawiam
    burt30

  • 5. Data: 2003-04-09 09:22:05
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On 9 Apr 2003 11:03:28 +0200, b...@p...onet.pl wrote:

    >Jak to 'nigdy nie mozna bylo' - czy to prawda? Ja sobie tak odliczalem od
    >jesieni AD 2000, kiedy założyłem moją sławetną działalność.

    W 2000 roku odliczałeś więcej niż 7,75% podstawy? Ciekawe... Czytaj
    zdania do końca.