  • 1. Data: 2003-04-08 23:07:47
    Temat: leasing i wykup, jak to jest :-)
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    Niedlugo konczy sie leasing samochodu (CC VAN 900) - samochod byl wziety
    na moja firme - spolke cywilna. Czy jest taka mozliwosc, ze przy wykupie
    EFL (bo tu mam leasing) EFL przekaze za ta skromna kwote wykupu
    (pare stowek) samochod mi - jako osobie prywatnej ? Wtedy place tylko
    2% wartosci wozu w US i moge go normalnie sprzedac...

    Bo normalnie to EFL przekaze go mojej firmie wiec firma przy sprzedazy
    bedzie musiala wystawic FV na kwote za ktora bedzie sprzedawac woz
    (vide 10 tys) - i trzeba bedzie odprowadzic od tej kwoty vat, dochodowy
    etc...

    Czy w tym pierwszym wypadku tkwi wlasnie cala przyjemnosc leasingu,
    czy mi sie cos pomieszalo ?:))
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 2. Data: 2003-04-09 10:05:50
    Temat: Re: leasing i wykup, jak to jest :-)
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > etc...
    >
    > Czy w tym pierwszym wypadku tkwi wlasnie cala przyjemnosc leasingu,

    Zależy kiedy podpisywana była umowa, obecnie tobie prywatnie mogą sprzedać
    za wartość rynkową a za kwotę wykupu może wykupić tylko leasingobiorca.
    Poszukaj w googlach kiedyś już było to poruszanie nie pamiętam daty kiedy te
    przepisy się zmieniły.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 3. Data: 2003-04-09 12:27:09
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remek" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > GG: 397586
    >
    > Nie do końca jest tak jak piszesz (Remek). Ważne jest co masz napisane w
    umowie leasingowej. Jeśli jest tam określona kwota to nie można sprzedać
    (obojętnie komu) samochodu za inną cenę. Możesz wskazać EFL-owi kto będzie
    kupował ten samochód (SC, ty jako osoba prywatna, ktoś inny). Jeśli kupisz
    samochód na twoje nazwisko to płacisz 2% PCC.

    remek (też)

  • 4. Data: 2003-04-09 13:51:05
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kupował ten samochód (SC, ty jako osoba prywatna, ktoś inny). Jeśli kupisz
    > samochód na twoje nazwisko to płacisz 2% PCC.

    Właśnie też tak myślałem że ważne jest to co w umowie i przedstawiciel firmy
    też był o tym przeświadczony że osoba trzecia może wykupić po cenie z umowy
    (tak zresztą jest w umowie). Tyle że radca prawny tej firmy miał inne
    zdanie,
    owszem możesz tak zrobić ale jest prawie pewne że urząd wtedy zakwestionuje
    taką transakcje i umowa nic nie pomoże, chyba że umowa była podpisana przed
    wejściem w życie tych przepisów. Jeżeli EFL sie zgodzi na taką sprzedaż to w
    sumie będzie ich problem.

    Remek

  • 5. Data: 2003-04-09 14:07:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jeśli kupisz
    > samochód na twoje nazwisko to płacisz 2% PCC.

    A to z jakiego powodu?
    Przecież firma leasingowa sprzeda na FV.

  • 6. Data: 2003-04-10 12:05:16
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

    > A to z jakiego powodu?
    > Przecież firma leasingowa sprzeda na FV.

    Ponieważ wykupujesz na nazwisko (np. Jan Kowalski) i samochód jest Twój, a
    nie na działalność gospodarczą (np Firma Handlowo Usługowa Jan Kowalski).
    Wówczas wpisujesz samochód do ewidencji środków trwałych i jest on "firmy" -
    . To spora różnica

    remek

  • 7. Data: 2003-04-10 12:55:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ponieważ wykupujesz na nazwisko (np. Jan Kowalski) i samochód jest
    Twój

    I jak kupujesz u dealera prywatnie na Jan Kowalski, to też jest PCC?

> [...]
    Kowalski).
    > Wówczas wpisujesz samochód do ewidencji środków trwałych i jest on

    Ale jaki to ma związek z PCC?
    PCC będzie tam, gdzie nie będzie VAT przy sprzedaży.
    Leasingobiorca wystawi normalną fakturę VAT i ten VAT
    odprowadzi. Nie będzie więc PCC.

    CEZ

  • 8. Data: 2003-04-10 13:14:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Leasingobiorca wystawi normalną fakturę VAT

    Leasingodawca oczywiście

  • 9. Data: 2003-04-10 14:16:04
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

    > Leasingodawca oczywiście

    Piszac to miałem na uwadze głównie doświadczenie. Tak się składa, że zajmuję
    sie leaisingiem i kilenci, którzy wykupują samochody "na nazwisko", mimo iż
    otrzymują fv vat od leasingodawcy płacą PCC.

    Ponieważ wykupujesz na nazwisko (np. Jan Kowalski) i samochód jest Twój
    I jak kupujesz u dealera prywatnie na Jan Kowalski, to też jest PCC?

    Ciekawe pytanie. Nia mam pojęcia jak jest wówczas.

    Mam nadzieję, ze nie wprowadziłem nikogo w błąd.

    remek

  • 10. Data: 2003-04-10 14:29:40
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

> [...]
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

    Nasza firma miała niedawno taką sytuację. Szef kupił od firmy leasingowej
    (jako osoba trzecia i prywatna) samochód za cenę wykupu (nieproporcjonalną
    do wartości samochodu) z uwagi, że samochód kupiony był od firmy
    wystawiającej FV nie musiał odprowadzać PCC.
    Agata